Aplicațiile de întâlniri cresc tarifele. Cât de mult sunt dispuși utilizatorii să plătească pentru dragoste

Alexandru Gologan Data publicării:
aplicatii dating
sursa: gettyimages.com/

Întâlnirile sunt deja o afacere costisitoare, iar pentru cei care caută să găsească dragostea prin intermediul telefonului, chestiunea devine tot mai scumpă. Pe fondul intensificării concurenței, aplicațiile cresc prețurile abonamentelor. Companiile de dating testează cât de mult sunt dispuși oamenii să plătească pentru a-și găsi un partener.

De la introducerea lor în ultimul deceniu, aplicațiile de întâlniri au redefinit modul în care oamenii își găsesc jumătatea. Întâlnirile din online sunt o piață de miliarde de dolari. Potrivit Financial Times, doar anul trecut utilizatorii aplicațiilor de dating au cheltuit peste 5 miliarde de dolari la nivel global.

Match Group deține în portofoliu 45 de aplicații de întâlniri, printre care și Tinder. Grupul a crescut prețurile și a introdus noi niveluri de abonament pe cele mai mari platforme ale sale în 2023.

„Tinder s-a angajat într-o strategie cuprinzătoare privind stabilirea prețurilor, astfel că acestea vor fi actualizate în mod regulat. Nu ne concentrăm pe un indicator de performanță specific, dorim să maximizăm veniturile totale încasate de companie”, a declarat Gary Swidler, directorul financiar al Match Group.

În septembrie, Match a introdus controversatul abonament Select, în valoare de 499 USD/lună pe Tinder, disponibil doar pentru 1% dintre utilizatorii aplicației. Tinder, care încă domină piața de întâlniri online, a crescut prețurile abonamentelor, dar a oferit avantaje precum „aprecieri” nelimitate și abilitatea de a trimite mesaje înainte de potrivire.

„Aș fi tentat să plătesc dacă asta ar însemna că vorbesc doar cu alți oameni care au plătit, așa știu sigur că am parte de ceva serios în privința unei eventuale relații”, a declarat un abonat al unei aplicații de dating.

Aplicațiile de întâlniri au evitat în mare măsură publicitatea în favoarea modelelor „freemium”, prin care utilizatorii se pot înscrie gratuit pentru servicii de bază, dar plătesc pentru niveluri și funcții suplimentare. Aplicațiile matrimoniale se bazează pe acest model pentru a câștiga bani, o strategie care a devenit vitală pe măsură ce concurența s-a intensificat și noi utilizatori au devenit tot mai greu de atras.

Într-o piață suprasaturată, aplicații precum Tinder caută să-și maximizeze profiturile prin creșterea prețului abonamentelor, cu toate că nu oferă o garanție palpabilă că utilizatorii își vor găsi cu adevărat dragostea sau măcar vor avea parte de întâlniri reușite.