Via Monte Napoleone din Milano devine cea mai scumpă stradă comercială din lume. Depășește Fifth Avenue din New York
Strada „Via Monte Napoleone” din Milano, de doar 350 de metri, a fost desemnată drept cea mai scumpă stradă comercială din lume, depășind Fifth Avenue din New York, New Bond Street din Londra și Champs-Élysées din Paris și devenind prima locație europeană care ajunge pe primul loc în ultimii 34 de ani.
Potrivit celui mai recent raport „Main Streets Across the World”, realizat de grupul imobiliar Cushman & Wakefield, această schimbare „reflectă o creștere robustă a chiriilor pe strada italiană, care au depășit 30% în ultimii doi ani, susținută suplimentar anul acesta de aprecierea euro față de dolarul american”.
Chiriile pe Via Monte Napoleone, care anul trecut ocupa locul al doilea după Fifth Avenue, pot ajunge până la 20.000 de euro pe metru pătrat anual, iar afacerile sunt în plină expansiune. În cea mai mare tranzacție imobiliară din Europa din ultimii doi ani, conglomeratul de lux Kering, care deține Gucci, a cumpărat un spațiu pe această stradă la începutul anului. Prin comparație, chiriile pe Fifth Avenue pot ajunge la 19.537 de euro pe metru pătrat anual, dar creșterea lor a stagnat, scrie The Guardian.
Via Monte Napoleone găzduiește cele mai mari nume din industria de lux. Branduri italiene de tradiție precum Loro Piana și Tod’s împart spațiul cu nume populare precum Bottega Veneta și Versace. Gucci se află față în față cu Prada.
„Prețurile sunt excepțional de ridicate, nu doar datorită prestigiului, ci și din cauza lipsei de oferte disponibile”, spune Diletta Giorgolo, șefa departamentului rezidențial al Italy Sotheby’s International Realty. „De câte ori un spațiu devine disponibil, prețul său crește adesea la niveluri incalculabile.”
Poziția orașului Milano nu se află în concodanță cu numărul total de turiști, având în vedere că Parisul a avut aproximativ 50 de milioane de vizitatori anul trecut, New York 60 de milioane, Hong Kong 34 de milioane, Londra 16 milioane și Milano doar 8,5 milioane. O explicație ar putea fi faptul că Milano atrage tot mai mulți clienți globali cu bugete mari, oferind cumpărături de lux fără taxe pentru persoanele din afara Uniunii Europene.