Nissan caută noi parteneri după degradarea relației cu Renault. Miza este uriașă: compania auto niponă este amenințată cu dispariția
Constructorul auto nipon Nissan Motor are nevoie de noi parteneri care să susțină financiar activitatea de producție, după ce Renault și-a vândut mare parte din acțiunile deținute în cadrul alianței.
Anul trecut, Nissan şi Renault au decis să-și revizuiască parteneriatul, după ce alianţa veche de peste două decenii s-a deteriorat în ultimii ani. Conform unui acord încheiat în 1999, Renault deţinea 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controla un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu avea drept de vot în consiliul de administrație al grupului francez.
Renault a vândut o tranşă iniţială de acţiuni către Nissan, în valoare de 765 milioane de euro, la finele anului trecut, şi un nou pachet de 2,5% la finele lunii martie. Constructorul francez intenţionează să îşi reducă participaţia pe care o deţine la Nissan până la 15%, de la un nivel iniţial de 43%, relatează Financial Times.
Totuși, pentru Nissan, al treilea mare producător japonez de automobile în termeni de vânzări, reducerea participației francezilor nu este un semn bun și vine la pachet cu noi provocări financiare.
„Avem la dispoziție 12 sau 14 luni pentru a găsi noi parteneri, ca să putem supraviețui”, avertizează oficialii din cadrul gigantului auto.
Compania nu exclude posibilitatea ca rivalul Honda Motor, al doilea mare constructor auto nipon, să cumpere o parte din acţiunile Nissan.
„Parteneriatul cu Honda este foarte important din punct de vedere strategic și sperăm să accelerăm realizarea rezultatelor prin progrese regulate în activitățile noastre. Ambele companii necesită o coordonare și cooperare mai strânsă la nivel de management”, susțin oficialii companiei.
La începutul acestei luni, Nissan a anunțat că va concedia 9.000 de angajați la nivel global, după ce vânzările din SUA și China, cele mai importante pieţe ale sale, au fost cu mult sub așteptări.