Interregional Călători își cumpără trenuri noi. A câștigat licitația, în fața CFR Călători, la un ban diferență 

Redacția Digi Economic Data publicării:
tren alstom
sursa: Inquam Photos / Octav Ganea

Interregional Călători va opera cu 13 rame electrice noi, după ce a câștigat licitația în cadrul procedurii de achiziție „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat finalizarea procedurii de evaluare tehnică și economico-financiară a ofertelor înaintate de cei doi operatori feroviari, CFR Călători și Interregional Călători, în cadrul procedurii de achiziție CSP – L2.

Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacționare, Comisia de analiză și evaluare a ARF a acceptat „valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic Interregional Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei”. 

Oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km, a fost de 24,99 lei. 

„Pentru pachetul CSP-L2 vor fi alocate 13 rame electrice (12+1 rezervă), materialul rulant nou achiziționat de către ARF prin fonduri europene nerambursabile, ce vor fi folosite pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele 4 rute ale pachetului. Anual, aceste rame vor efectua 14.600 de rute (dus-întors), cu un total de 4.028.408.64 tren-km”, transmite ARF.

Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării, contribuind la serviciile feroviare ce deservesc municipiile București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva.

Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează 4 rute de serviciu public, respectiv: București Nord - Brașov - Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov - Deda - Cluj Napoca, Cluj Napoca - Deva - Timișoara Nord.

Licitația a fost derulată prin intermediul platformei electronice de licitații a Bursei Române de Mărfuri, iar procedura de achiziție al celui de-al treilea lot (CSP-L3) va continua la începutul anului viitor.