Dacia anunță disponibilizări voluntare. Câți bani vor primi angajații care decid să plece 

G.C. Data publicării: Data actualizării:
logo dacia
Sursa: profimediaimages.ro/

Producătorul român de vehicule Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a demarat un program de disponibilizări voluntare. Angajații vor fi compensați cu sume de bani proporționale cu vechimea în fabrică. 

Potrivit unui document intern consulat de Profit.ro, într-un proces de „reorganizare” Dacia, principalul exportator al României, aplică un nou program de plecări voluntare. Compania adoptă această măsură o dată la câțiva ani, ultimul desfășurându-se în 2022.

La uzina Dacia de la Mioveni ar urma să se producă viitorul SUV, Bigster, în condițiile în care producția modelului Jogger a fost mutată la uzina din Maroc.

Dacia a fixat ca termen pentru programul de plecări voluntare data de 1 octombrie. Angajații care doresc să beneficieze de sumele compensatorii trebuie să-și depună cererile începând din 9 septembrie, până în data de 20 septembrie, iar cei acceptați în program vor primii primele de concediere odată cu lichidarea pentru luna septembrie.

Conform informării transmise angajaților Automobile Dacia și consultată de Profit.ro, cea mai mică sumă este acordată persoanelor care au până la doi ani vechime, respectiv 22.000 de lei. Între 2 și 4 ani vechime, suma va fi de 55.000 lei, între 4 și 8 ani – 98.000 de lei, iar între 8 și 12 ani, 120.000 de lei. 

Angajații care au între 12 și 16 ani vechime vor primi 150.000 de lei, iar salariații cu peste 16 ani vor primi 185.000 de lei.

Sume mai mari vor fi în cazul angajaților care sunt înregistrați cu boli profesionale sau accidente de muncă, respectiv 210.000 de lei, indiferent de vechime. De asemenea, pentru angajații cu recomandări medicale de schimbare a locului de muncă sau situații similare, suma va fi de 195.000 de lei, indiferent de vechime, iar pentru cei care cumulează aceste condiții, compensația se ridică la 210.000 lei.

Producătorul de mașini de la Mioveni vrea să renunțe la angajați în secțiile care se automatizează și digitalizează, dar și în cele care își reduc activitatea. Nu există o țintă privind numărul de persoane înscrise în programul de concedieri voluntare.

Anunțul vine într-un context dificil pentru sectorul auto la nivel global, cu mai mulți giganți din industrie care anunță concedieri și restructurări. Grupul Volkswagen este unul dintre exemple, care a anunțat că analizează posibilitatea închiderii mai multor fabrici în Germania, abandonând astfel un angajament anterior cu sindicatele conform căruia nu vor exista concedieri înainte de anul 2029.

Recent, directorul general al Renault, Luca de Meo, a avertizat că industria auto europeană s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice. Producătorii de automobile se confruntă cu ținte de CO2 ale UE mai dure în 2025, deoarece limita medie a emisiilor de la vânzările de vehicule noi va scădea la 94 de grame/km, de la 116 g/km în 2024.

Până la publicarea acestui material, compania nu a răspuns solicitării DigiEconomic pentru un punct de vedere.