Live

Noi detalii ies la iveală în tragedia OceanGate. Carcasa submersibilului Titan era făcută din fibră de carbon cumpărată la preț redus

Data actualizării: Data publicării:
Submersibilul Titan a suferit o implozie catastrofală. Foto: Profimedia Images

Un jurnalist care voia să călătorească pe submersibilul Titan a dezvăluit că directorul OceanGate, Stockton Rush, i-a spus că pentru corpul navei compania a folosit fibră de carbon de la Boeing, cumpărată la preț redus pentru că ar fi depășit termenul de valabilitate pentru a mai putea fi folosită la avioane, relatează Insider.

Afirmația uimitoare a venit într-o serie de articole scrise de redactorul șef al Travel Weekly, Arnie Weissmann, care în această săptămână a relatat despre experiențele sale cu compania de scufundări.

Weissmann a scris că urma să se îmbarce pe Titan pentru a vedea Titanicul în luna mai, dar călătoria a fost oprită din cauza vremii. El susține că a fost impresionat de „ceea ce părea a fi o operațiune foarte riscantă”. Expediția trebuia să aibă loc la câteva săptămâni distanță de la tragedia soldată cu moartea a celor cinci pasageri de pe Titan.

Un amănunt i-a dat însă de gândit după discuția pe care a avut-o cu directorul companiei. Stockton Rush i-ar fi dezvăluit că „a folosit fibra de carbon pentru fabricarea Titanului cumpărată la o reducere mare de la Boeing, deoarece materialul a depășit termenul de valabilitate pentru a fi folosit în avioane”, a scris Weissmann.

El își amintește că l-a întrebat pe Rush dacă aceasta este o problemă, iar directorul companiei OceanGate i-ar fi răspuns că termenele de valabilitate au fost stabilite„prea devreme”.

OceanGate a refuzat să comenteze afirmațiile lui Weissmann. Boeing a refuzat inițial să comenteze, dar ulterior a spus că compania „nu a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de material compozit către OceanGate sau CEO-ul său”.

Insider nu a putut verifica independent sursa fibrei de carbon a Titanului.

Site-ul web al OceanGate a susținut anterior că nava a fost proiectată „în colaborare” cu Boeing, însă producătorul de avioane americane a negat orice implicare în proiectarea Titanului.

Rămân multe necunoscute despre circumstanțele dezastrului, inclusiv despre ce ar fi putut provoca implozia navei. Paza de Coastă a SUA a declarat joi că resturile găsite la fața locului sunt „consecvente cu pierderea catastrofală a camerei de presiune”.

Discuțiile despre materialele folosite pentru construcția submersibilului Titan s-au intensificat după dispariția navei. Rush prezenta anterior beneficiile de economisire a costurilor fibrei de carbon față de titanul standard și a susținut într-o prezentare din 2021 că „fibra de carbon este de trei ori mai bună din punct de vedere al rezistenței la flotabilitate decât titanul”. „Iar sub apă, asta e tot ce contează”, spunea el.

Înainte de călătoria tragică, Rush a discutat public despre asumarea riscurilor pentru a obține ceea ce el a numit „inovație”, spunând în 2021 că știa că a „încălcat unele reguli” folosind fibră de carbon pentru navă.

La rândul său, Weissmann l-a descris pe Rush ca fiind „înfumurat”, dar a spus că acesta și-a câștigat dreptul de a fi așa. Reflectând la întrebarea despre sursa fibrei de carbon, Weissmann a scris: „Este o conversație la care m-am gândit foarte mult în ultima săptămână”.

Editor : C.L.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

VIDEO Imagini cu recuperarea epavei Titan de pe fundul oceanului. Operațiunea a fost efectuată de un robot subacvatic

Titan, condamnat de la început. Submersibilul ar fi pornit la drum cu chila deja fisurată. „În acest caz nu mai era nimic de făcut”

Prima imagine cu submersibilul Titan, pe fundul oceanului. „Totul e bine aici”, au spus cei de la bord înainte de tragedie

Pasagerii submersibilului Titan știau că vor muri înainte de implozie. OceanGate ar putea plăti despăgubiri de 50 de milioane de dolari

Partenerii noștri