Companiile care au prea mulți bani și nu știu ce să facă cu ei
Brandurile premium se confruntă cu o dilemă la care mulţi visează: au rezerve uriaşe de bani cash şi nu mai ştiu ce să facă cu ele.
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Companii precum Hermes, Kering - deţinătoare a mărcilor Gucci şi Saint Laurent, Louis Vuitton - Moet - Hennessy şi Richemont stau pe un munte de bani care depăşeşte 17 miliarde de euro. Au succes datorită vânzărilor de pe piaţă chineză - unde există cerere mare - dar şi pentru că designerii au reuşit să atragă şi publicul tânăr, aflat în căutare de produse premium.
Brandurile de lux au încheiat 2017 cu rezerve mari de numerar şi trebuie să facă ceva cu ele, după cum remarcă Bloomberg. Hermes, de pildă, plăteşte acţionarilor dividende speciale în valoare de peste 500 de milioane de euro, în vreme ce elveţienii de la Richemont vor să cumpere un retailer online cu 2,7 miliarde de euro.
Chiar şi aşa, le mai rămân bani. Deschiderea pentru noi achiziţii ar putea fi o opţiune, dar nu este atractivă pentru că nu prea sunt oferte tentante. Multe dintre grupuri ar dori, spre exemplu, să pună mână pe Chanel, dar nu e de vânzare. În trecut, Louis Vuitton - Moet - Hennessy a încercat să cumpere o participaţie la Hermes, dar s-a lovit de un refuz.
Nu ar mai fi nimic de cumpărat în Europa. În aceste condiţii, există analişti care cred că unele companii europene s-ar putea îndrepta şi spre piaţa americană. Producătorul de bijuterii Tiffany, companie care valorează 12 miliarde de dolari, ar putea fi tentantă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News