Companiile care au prea mulți bani și nu știu ce să facă cu ei
Brandurile premium se confruntă cu o dilemă la care mulţi visează: au rezerve uriaşe de bani cash şi nu mai ştiu ce să facă cu ele.
Ce l-a convins pe Crin Antonescu să candideze la președinție
Zaharova acuză autoritățile de la Chișinău că vor să integreze R. Moldova în România, ca să ajungă în NATO
Protest masiv în fața Curții de Apel București. Sute de susținători ai lui Călin Georgescu protestează împotriva anulării alegerilor
Grenadă descoperită de noul proprietar al unui apartament din Arad. Zeci de persoane au fost evacuate din 15 locuințe
Nicușor Dan, despre prezidențiale: „Ar fi absurd ca alegerile să fie anulate din cauza lui Călin Georgescu şi el să candideze din nou”
Anul nou vine cu amenzi mai mari
Un avion Air Canada a luat foc după aterizarea pe aeroportul din Halifax
Cauza posibilă a accidenului aviatic din Coreea de Sud
Un hoț a fost prins de polițiști în timp ce dădea o spargere la o casă din București
Companii precum Hermes, Kering - deţinătoare a mărcilor Gucci şi Saint Laurent, Louis Vuitton - Moet - Hennessy şi Richemont stau pe un munte de bani care depăşeşte 17 miliarde de euro. Au succes datorită vânzărilor de pe piaţă chineză - unde există cerere mare - dar şi pentru că designerii au reuşit să atragă şi publicul tânăr, aflat în căutare de produse premium.
Brandurile de lux au încheiat 2017 cu rezerve mari de numerar şi trebuie să facă ceva cu ele, după cum remarcă Bloomberg. Hermes, de pildă, plăteşte acţionarilor dividende speciale în valoare de peste 500 de milioane de euro, în vreme ce elveţienii de la Richemont vor să cumpere un retailer online cu 2,7 miliarde de euro.
Chiar şi aşa, le mai rămân bani. Deschiderea pentru noi achiziţii ar putea fi o opţiune, dar nu este atractivă pentru că nu prea sunt oferte tentante. Multe dintre grupuri ar dori, spre exemplu, să pună mână pe Chanel, dar nu e de vânzare. În trecut, Louis Vuitton - Moet - Hennessy a încercat să cumpere o participaţie la Hermes, dar s-a lovit de un refuz.
Nu ar mai fi nimic de cumpărat în Europa. În aceste condiţii, există analişti care cred că unele companii europene s-ar putea îndrepta şi spre piaţa americană. Producătorul de bijuterii Tiffany, companie care valorează 12 miliarde de dolari, ar putea fi tentantă.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News