Live

Transferul contribuțiilor sociale scumpește autostrăzile

Doru Cireaşă Data publicării:

Asociația antreprenorilor din construcții spune că a obținut acordul Autorității Naționale de Achiziții Publice să includă în devizele de lucrări majorările de costuri apărute în urma creșterii salariului minim pe economie și a transferului contribuțiilor la angajat.

Lucrările de infrastructură, autostrăzi, căi ferate etc, efectuate pe baza unor contracte de tip FIDIC devin mai scumpe în urma majorării salariului minim pe economie și a transferului contribuțiilor sociale de la angajator la angajat. Acest tip de contracte permit ajustări ale valorii acestora cu inflația, măsuri administrative adoptate de Guverne, etc.

Reprezentanți ai Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții (ARACO) spun că au obținut de la Autoritatea Națională de Achiziții Publice un accept in aces sens. Laurențiu Plosceanu, președinte al ARACO a detaliat situația pentru Digi24.ro. ”Atunci când (constructorii – n.red.) au depus oferte ei nu știau ce va decide Guvernul, legat de nivelul salariului minim. Acesta a fost majorat prin H.G. deci indiferent de negocierile interne dintre firmă și sindicate. Firmele trebuie să modifice grilele de salarizare și atunci cheltuielile cu forța de muncă sunt în creștere”, spune el. Plosceanu afirmă că marea parte a angajaților fără calificare într-o firmă de construcție sunt plătiți cu salariul minim.

Problema este că valoarea contractelor nu se va mări doar din cauza acestei creșteri, ci și ca urmare a transferului contibuțiilor de la angajator la angajat. ”Vine un efect și din perspectiva modificării Codului Fiscal cu transferul cotizațiilor, al taxelor pe salarii, CAS și CASS, de la angajator la angajat. Transferul contribuțiilor reprezintă costuri suplimentare pentru un angajator pentru că pentru a menține salariile nete după majorare și dupa transferul taxelor este nevoie de o majorare a brutului. Dacă nu ar exista preluarea majorării bruturilor și în devizul aferent contractului, n-ar încasa banii de la beneficiar și n-ar avea din ce să plătească”, spune Plosceanu.

Însă majorarea unui contract cu creșterile salariilor brute nu pare a fi o măsură corectă. Aceasta deoarece deși cresc salariile brute, costurile angajatorilor cu salariile se mențin, cum aceștia scapă de obligația plății CAS și CASS. În devizele prezentate, constructorii trec nu atât costurile efective cu forța de muncă, cât salariile brute acordate.

”Noi am obținut de la ANAP o reglementare care să fie pentru benficiari, în sensul că trebuie să țină cont de aceste elemente și trebuie să majoreze (contractele - n.red.) pentru partea de salarii”, spune el.

Digi24.ro a scris joi că firma italiană Astaldi, liderul asocierii care construiește podul de peste Dunăre de la Brăila, intenționează să solicite Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, beneficiarul lucrării, plăți suplimentare în urma modificărilor aduse de Guvern Codului Fiscal.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Țiriac a plătit 7.500.000 € și vrea să fugă de tot într-o destinație total surprinzătoare, după ce și-a donat toată averea

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2. Cum va funcționa măsura de siguranță

CNAIR: Conexiunea dintre A0 și DN2 în zona Afumaţi se va putea face anul acesta

Podul suspendat de la Brăila va fi asfaltat pentru a patra oară, la un an după inagurare. „De data acesta e o rețetă asfaltică nouă”

Șeful CNAIR: Va fi construit primul pasaj pietonal subteran din Buftea. Va contribui la fluidizarea traficului și siguranța în zonă

Partenerii noștri