Radiografia unei țări fără drumuri. De ce nu avem încă autostrada între Sibiu și Pitești
Desemnarea câștigătorilor pentru loturile de capăt ale autostrăzii Sibiu - Pitești se va face la finele lui septembrie. Situația în care se găsește compania în acest contract este una dificilă.
Podul suspendat peste Dunăre a fost redeschis circulației pe sensul Tulcea - Brăila
CNAIR va implementa sistemul 2+1 pe „Drumul morții” - DN2
Întregul asfalt de pe podul de la Brăila ar putea fi înlocuit
Noi probleme pe podul de la Brăila
VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila are deja primele probleme: „Asfaltul s-a lăsat și a fugit”
"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare"
Transalpina se redeschide
Încep lucrările la primul tunel din Autostrada Pitești - Sibiu
Ce se întâmplă pe șantierul Golden-Gate-ului peste Dunăre
Oficial, motivul întârzierilor la desemnarea unui câștigător pentru cele două secțiuni de autostradă scoase la licitație, respectiv Sibiu - Boița (secțiunea 1) și Curtea de Argeș - Pitești (secțiunea 5) este complexitatea ofertelor depuse, potrivit unui articol economica.net.
În realitate, după ce a fost criticată de către comisarul european Corina Crețu pentru licitarea autostrăzii fără studiu de mediu aprobat, Compania de Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNAIR) nu se mai grăbește să desemneze câștigătorii.
„Sibiu-Piteşti are finanţarea asigurată. Este în faza studiului de fezabilitate. În decembrie când am vorbit cu ministrul transporturior de atunci se dăduse drumul la licitaţie pentru tronsoanele 1 şi 5, dar fără acordul de mediu, şi l-am avertizat pe domnul ministru că există riscuri”, spunea la finele lui ianuarie 2018 Corina Crețu.
Motivele, altele decât criticile comisarului pentru politici regionale, sunt numeroase: studiul de mediu ar putea prezenta surpize față de traseul licitat de constructori. Modificări ale acestuia ar putea fi folosite de câștigătorii licitațiilor pentru a cere mai mulți bani. Garanțiile și ofertele au propriile termene de valabilitate ce nu se pot prelungi la nesfârșit. Prelungirea momentului la care contractele se va semna și posibilul refuz al constructorilor de a semna contractele pe vechile valori vor putea fi pretexte pentru rupererea înțelegerilor.
Acestea și alte probleme ale proiectelor de autostrăzi din România sunt analizate într-o emisiune Digi24.ro.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News