Zeci de proprietari, un patinoar, un hotel și o clădire de birouri, afectate de tronsonul de cale ferată Bucureşti Nord - Otopeni
Continuă controversele privind calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Activitatea a sute de copii care se antreanză la pantinoarul de lângă aeroport ar urma să fie perturbată de lucrările la acest tronson. Mai mult, spun antrenorii, praful şi camioanele care trec prin zonă ar putea pune în pericol copiii. Si Oamenii care locuiesc în apropierea viitoarei linii sunt nemulţumiţi şi spun că trenurile vor trece la doar câţiva metri de casele lor.
Calea ferată Galați - Bârlad, distrusă de inundații
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Haos pe Aeroportul Otopeni din cauza bagajelor. Sute de pasageri au așteptat ore întregi ca să le recupereze: „E inacceptabil”
Un șofer a fost filmat în timp ce spulberă o barieră de cale ferată
Avion întors de urgență pe Otopeni, după 20 de minute
Incident pe aeroportul Otopeni
Culisele unei baze de natație unice în România
Revolta pasagerilor, după anularea curselor Blue Air
Gest inconștient al unor șoferi care traversează calea ferată, deși barierele erau coborâte
Zeci de proprietari, un hotel, o clădire de birouri şi un patinoar vor avea de suferit din cauza tronsonului de cale ferată Bucureşti Nord - Otopeni.
Eduard Pană, director sportiv patinoar: Ne ştirbeşte nouă activitatea noastră sportivă, din cadrul patinoarului, ştirbeşte activitatea copiilor, celor 300-400 de copii din echipe. Aceste camioane care vor polua permanent, vă daţi seama, aici bate vântul tot timpul. Tot praful va veni să îl inspire copilul, păi în loc să inspire aerul ăsta curat de câmp, inspiri praf.
Părinţii copiilor care se antrenează la patinoar sunt nemulţumiţi că nimeni nu s-a gândit şi la activitatea desfăşurată acolo, înainte de a face proiectul de cale ferată.
Femeie: În momentul când va fi şantier, vor fi lucrări, când se va modifica infrastructura aici în zonă, cred că va fi foarte greu de ajuns. Aici au învăţat să patineze, aici au crescut în echipă, s-au format ca echipă, ca prietene.
Bărbat: Această circulaţie va afecta şi bunul mers al antrenamentelor şi cred că aceşti copii vor fi dezamăgiţi complet. Ei au venit cu speranţe, şi-au împlinit un vis, un vis pe care noi nu l-am trăit, dar ei îl trăiesc.
Alţi 63 de oameni urmează să fie expropriaţi. Roxana este unul dintre ei. În urmă cu doi ani şi-a cumpărat o casă în apropiere de Aeroportul Otopeni. Nu şi-a imaginat vreodată că pe viitor un tren ar putea trece la doar patru-cinci metri de locuinţa sa.
Roxana Mărişoiu, proprietar: Gardul meu o să dispară, poarta mea o să dispară, poarta vecinului şi pilonul probabil va intra în curtea din proximitate. Aici o să dispară toate utilităţile, fosa care deserveşte casa, căminul de apă şi noi presupunem că va merge acest picior de pod până la nivelul maşinii sau chiar mai în spate şi piciorul podului, pentru că este suprateran acest tren, va veni la înălţimea de şase metri, va umbri total casa.
Adrian Cuculis: Sigur că nimeni nu îşi poate închipui că poate să locuiască cu un tren care trece zilnic, probabil de sute de ori. Nu ne imaginăm cum ar putea să primească autorizaţia de construire în condiţiile în care nu este respectată această normă care impune de la axul liniei de cale ferată 100 de metri distanţă pentru orice tip de construcţie.
Statul ar urma să exproprieze 126 de metri pătraţi din cei 300 pe care îi are Roxana, cu 211 lei pentru un metru pătrat. Aceasta spune că o soluţie ar fi fost ca statul să exproprieze întreg terenul, la valoarea pieţei. În aceeaşi situaţie sunt zeci de proprietari din zonă.
Laurenţiu Gându, proprietar: 34 de euro în zona asta mi se pare foarte puţin. Nu ar fi vorba de bani, e vorba de ce rămâne: gălăgie, trepidaţii, zgomot. Mai ne trebuie un şanţ să treacă şi bărcile şi avem de toate. Avioanele le ştim de atâta timp.
Reporter: Veţi rămâne aici să locuiţi?
Laurenţiu Gându: Păi unde să mă duc? Aici m-am născut, aici am deschis ochii, aici sper să îi închid... nu ştiu.
Mariana Iancu, proprietar: Ne afectează pentru două terenuri pe care le avem în zonă. Unul în jur de 3.000 şi ceva de metri pătraţi şi suprafaţa expropriată este de 3.000, dar în condiţiile în care ar trebui să se stabilească şi limita legală de distanţă de siguranţă ar mai trebui să se ia 100 de metri.
CFR a transmis un comunicat în care a anunțat că modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Aeroport Otopeni este un proiect major de dezvoltare a infrastructurii feroviare printr-o variantă de traseu proiectată cu un impact minim asupra tuturor clădirilor situate în zona amplasamentului actual.
În acelaşi document se menţionează că noua construcţie nu va afecta nici proprietățile și nici accesul la acestea, deoarece înălțimea viaductului va fi de minimum 7,5 m, iar distanțele măsurate de la axul căii vor avea minimum 12,18 m și maximum 24,28 m.
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind tronsonul de cale ferată se află momentan în dezbatere publică, cu termen limită 8 iulie.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News