Prima stradă smart din România, amenajată în Cluj-Napoca
Bănci cu încărcător, stâlpi de electricitate cu WIFI, staţii de încărcare pentru trotinete, maşini, biciclete şi o șosea de două ori mai mică. Așa va arăta o stradă din Cluj-Napoca. Demnă de secolul în care trăim, se laudă autorităţile locale. Dacă va fi un succes, Primăria va construi străzi high tech şi în alte cartiere.
„Exagerat de scumpe”. Cartierele din România cu cele mai mari costuri ale vieții
VIDEO: Accident între o ambulanță, un autobuz și un autoturism, la Cluj-Napoca
Bebeluș mort într-un spital clujean: aștepta o operație la inimă, dar a luat o bacterie
Campanie inedită pe străzile din Cluj-Napoca
Un polițist a fost târât mai mulți metri pe o stradă din Cluj-Napoca de un șofer care l-a agățat cu mașina la un control de rutină
Furtunile fac ravagii în țară
Chiriile au crescut enorm în marile orașe din România
Cazul bizar al celor 3 oameni găsiți morți lângă piscina
Scuter înghițit pe jumătate de o groapă pe o stradă din Cluj Napoca
Pe modelul oraşelor europene, o stradă din cartierul clujean Mărăşti va fi amenajată după un proiect pilot ce prevede nu doar mai mult spaţiu pentru pietoni, ci şi dotări high tech.
Ovidiu Câmpean, coordonator proiect: Sunt propuse bănci cu încărcare electrică pentru mobile, sunt stâlpi de iluminat cu tehnologie LED de ultimă generaţie care au incorporate sisteme pentru WIFI pentru internet în spaţiu public, dar şi dotări precum staţii de încărcare electrice pentru biciclete sau trotinete.
În plus, clujenii se vor bucura şi de mai mult spaţiu verde. Vor fi plantaţi 50 de arbori.
Alexandra Groza, jurnalist Digi24: Sufocată de maşini, strada va fi transformată după reabilitare. Parcările vor fi înlocuite cu spaţii verzi şi bănci, iar spaţiul destinat maşinilor va scădea de trei ori după reabilitare.
Părerile oamenilor din zonă, sunt, însă, împărţite.
- Practic nu cred că e o idee foarte bună. În zonă se află un cămin studenţesc, un campus şi nu neapărat marea majoritate, dar o bună parte au maşină şi trebuie să o lase undeva.
- Sunt prea multe maşini. Le bagă până în trotuar. Mai că nu le bagă în casă la oameni. Tu dacă vrei să treci normal pe drum trebuie să treci pe mijlocul drumului. N-ai loc de maşini. Musai să se elibereze.
Ovidiu Câmpean, coordonator proiect: Este un proiect pilot în cartiere dacă va fi acceptat şi agreat de către clujeni vom încerca să extindem astfel de proiecte şi în alte cartiere.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News