Pistă de biciclete cu obstacole. Desființată în urmă cu zece ani, pentru că era periculoasă, acum a primit aviz prin același loc
Pista de biciclete amenajată între Facultatea de Drept și Calea Victoriei se oprește în șantiere, în terase, în borduri înalte, în stații de autobuz și chiar într-un cort montat de primărie. Oficialii municipalității susțin că lucrarea nu este încă recepționată, iar reprezentanții Brigăzii Rutiere, care au avizat proiectul încă de anul trecut, anunță că vor verifica dacă pista încalcă normele de siguranță.
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Șofer filmat cu un copil în brațe, la volan. Ce amendă riscă bucureșteanul căutat acum de poliție
Bărbat de 23 de ani, sub control judiciar la cinci luni după plângerea unei tinere care îl acuză că a abuzat-o sexual în București
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
Referendumul lui Nicușor Dan a fost aprobat
Doi bărbați și o femeie, cercetați pentru furt de haine dintr-un mall. Imagini de pe camerele de supraveghere
Vizavi de sediul primăriei, pista încropită pe trotuar se blochează în fața centrului de informare cetățenească. Angajații au montat un cort fix pe banda bicicliștilor. Și tot acolo, pentru că-i stație de autobuz, traseul devine loc pietonal și atât.
- În primul rând n-ar trebui să fie pe trotuar, ca să nu se amestece bicicliști cu pietoni. În primul și-n primul rând, ăsta-i un scotch banal dat pe jos, nu-i neapărat o marcare cum trebuie.
Pe trotuarul opus, pista primăriei se termină brusc în gardul unui șantier.
- Apreciez inițiativa. Pare că e făcut așa înainte de alegeri. Mi se pare normal să facă parcări, pe urmă mașinile acolo, chiar și contra unei taxe, după care putem să facem piste, bineînțeles.
În dreptul colegiului Lazăr, pista se termină într-o... terasă-bar.
- Nu se compară cu cea de pe Victoriei. Dacă ar fi procedat la fel ar fi fost altceva și pentru noi.
Mașinile parcate neregulamentar încurcă, la rândul lor, utilitatea pistei.
- Sunt mașini parcate peste tot. Și bordurile înalte în anumite locuri. Adică trebuie făcute mai bine. Să nu avem borduri atât de înalte și nici să fie blocată cu biciclete sau cu alte obstacole.
Piste de biciclete trasate pe trotuare, ca aceasta, Bucureștiul a mai avut. Chiar pe acest traseu, în urmă cu zece ani, a fost o pistă similară de biciclete care a fost desființată din cauză că punea pietonii în pericol. Timpul a trecut însă, iar acum Brigada Rutieră a avizat amenajarea acestei piste noi, tot pe trotuar... tot printre pietoni.
Andra Arsintescu, purtător de cuvânt la Brigada Rutieră: „Pista pentru biciclete din zona centrală a municipiului București a fost avizată de către Brigada Rutieră în data de 29 octombrie 2019. Înainte de realizarea recepției și darea în folosință a acesteia, colegii mei de la Brigada Rutieră vor face verificări privind marcarea și semnalizarea corespunzătoare, în vederea asigurării unei circulații în condiții optime.”
Marius Coaje, oficial al primăriei Capitalei, a confirmat pentru Digi24 că pista de biciclete de pe Bulevardul Elisabeta nu este recepționată, dar a precizat că după momentul recepției bicicliștii nu vor întâmpina niciun obstacol pe traseu.
În acest moment, traseul nu este îngrădit cu gard, ori cu bandă specială, conform normelor impuse șantierelor în lucru. Este un spațiu public deschis folosit de bicicliști, posesori de câini, atleți amatori și... de oricine are treabă prin zonă. În plus, în multe zone, pavajul este alunecos.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News