Jurnal pentru copii. Învățătoarea care a încercat să revoluționeze modul în care se învață alfabetul
Este la catedră de peste 40 de ani, dar nu şi-a pierdut nicio clipă curiozitatea şi plăcerea de a se afla printre copii. A încercat chiar să lupte cu sistemul de educaţie şi să revoluţioneze modul în care se învaţă alfabetul, la clasa întâi. Povestea Marianei Rusu, într-un nou episod din seria „Profesor pentru viitor”, de la ora 09:30, la Jurnal pentru copii.
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Primarul din Constanța cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant
Cum învață zeci de copii din Gorj în săli de clasă cu calorifere reci
Scandal în Gorj, după ce un primar a suspendat transportul elevilor cu microbuzele școlare
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Situație aberantă într-o școală din Timiș. Deși există o clădire nouă, elevii fac cursuri în module
Deca, despre „camera de detenție”: E un spațiu în care și până acum școlile îi puteau separa pe cei care deranjează ora de colegii lor
Scene teribile în fața unei școli din China. 11 oameni, printre care 5 copii, au murit striviți de un autobuz scăpat de sub control
Mesajul fotbaliștilor de la Euro 2024 pentru elevii care susțin Evaluarea Națională
Zi de zi, invariabil, la prima oră, Mariana Rusu ia pulsul clasei. Îşi întreabă elevii cum se simt, ca să îşi dea seama cum să organizeze restul zilei.
„Are un mod special al ei să ne explice lecţiile.
Lecţiile care nouă ni se par grele le face să pară uşoare”, spun elevii.
Orele clasei a patra de la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai” sunt interactive, iar Mariana Rusu predă integrat. Asta înseamnă că acelaşi subiect este abordat din mai multe perspective. Scopul este ca cei mici să îşi dezvolte imaginaţia, gândirea critică, dar şi abilităţile practice.
Mariana Rusu - învăţătoare: Mă bazez pe principiul compatibilităţii în primul rând şi pe principiul dezvoltării în fiecare copil a ceea ce are de la natură. A îl învăţa pe fiecare copil să se autodescopere.
Mariana Rusu a conceput şi un Abecedar alternativ, pe care l-a publicat în 2004 şi a fost, timp de opt, la îndemâna învăţătorilor. Însă, puţini l-au ales.
Mariana Rusu - învăţătoare: Mentalitatea e foarte greu de schimbat şi substantivul comun citit-scris a intrat atât de bine în mentalul învăţătorilor 50 de ani cel puţin, că nu concepeau că poate copilul înainte să citească şi apoi să scrie. Şi abecedarul meu tocmai asta promova.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News