De ce au început românii să golească rafturile magazinelor. Specialist: Fenomenul social e mai mare decât problema de sănătate publică
Faptul că oamenii au început să golească rafturile magazinelor ca urmare a temerilor legate de coronavirus, arată că „amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică”, este de părere Alexandru Rafila, preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, conform thetrustword.com.
„E interesant. Aici vorbim de două lucruri: de o problemă de sănătate publică şi de un fenomen social şi economic. Se pare că, în momentul de faţă, amplitudinea fenomenului social şi economic este mai mare decât problema de sănătate publică, cu atât mai mult cu cât nu avem infecţie cu coronavirus în ţară în acest moment.
Oamenii urmeaza un mimetism pe care îl cunoaştem şi din alte perioade. Ieri şi alaltăieri au apărut imagini filmate în Italia, unde a fost instituită carantina, cu magazine goale, şi în mod aproape firesc, şi concetăţenii noştri procedeaza în mod similar – au golit magazine, fără să avem o astfel de problemă. O ameninţare a unei carantine generează astfel de comportamente. Chiar dacă discutăm de o perioadă de carantină, la domiciliu sau într-un loc special, trebuie găsită o soluţie pentru ca aceşti oameni să fie aprovizionaţi”, a spus Alexandru Rafila.
Din magazine se cumpără ca de sărbători, în special produse neperisabile, cum sunt conservele, a declarat marți George Bădescu, director executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România. El mai spune că în scurt timp stocurile vor fi refăcute și că nu există motive de îngrijorare, dar a admis posibilitatea scăderii unor stocuri, din cauza cererii mari.
Știrile privind evoluția epidemiei de coronovirus, dar și modul în care italienii au reacționat la apariția bolii, golind magazinele de produse alimentare sau de igienă au dus la o creștere a numărului clienților și în magazinele din România, precum și la o majorare a cantităților de produse cumpărate.
Ministrul Sănătăţii Victor Costache, întâlnire cu Asociaţia Marilor Reţele Comerciale
În acest context, şi ministrul interimar al Sănătăţii s-a întâlnit cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România din care fac parte principalii retaileri alimentari şi non-alimentari din România.
„Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, s-a întâlnit astăzi, marți – 25 februarie a.c., cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Întâlnirea a avut loc la sediul Ministerului și a vizat o informare cu privire la măsurile de sănătate publică instituite de către Guvern și Ministerul Sănătății în această perioadă.
Oficialii AMRCR și-au exprimat deschiderea de a reprezenta un canal de diseminare a materialelor informative ce urmează să fie transmise de către Ministerul Sănătății. Totodată, AMRCR și-a arătat susținerea în vederea aplicării măsurilor de sănătate publică în acord cu noile prevederi legale.
Între măsurile discutate astăzi s-a evidențiat aceea de a recomanda angajaților să evite în această perioadă călătoriile în zone în care evoluează COVID-19. În cazul oricăror suspiciuni de îmbolnăvire se impune apelarea serviciului 112 pentru direcționarea către centrele medicale de diagnosticare.
În perioada următoare, marile rețele comerciale vor lua măsurile ce se impun pentru a se evita aglomerările din cadrul magazinelor, reamintind consumatorilor că există posibilitatea achiziției online de produse alimentare și nealimentare fie direct de la comercianții care au acest serviciu, fie prin aplicații specializate. Ministerul Sănătății a agreat propunerea ca AMRCR să fie informată periodic referitor la informațiile noi despre răspândirea COVID-19.
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a fost înființată în anul 2003 și grupează următoarele 19 companii din retailul alimentar și nealimentar din România: Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Lidl, Kaufland, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Profi, Selgros.
AMRCR este membră a Confederației Patronale «Concordia» și a organizației «EuroCommerce».
Misiunea AMRCR este de a menține un parteneriat deschis și constructiv cu instituțiile statului și cu organizațiile profesionale, în acord cu nevoile consumatorilor și principiile pieței libere, pentru dezvoltarea unui climat comercial modern, echitabil și care vine în sprijinul economiei locale”, se arată într-un comunicat al Ministerului Sănătăţii.
Editor: Adrian Dumitru
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News