Aeroporturile din România, la extreme. Pe cel din Cluj au fost deja peste 2 milioane de pasageri, iar în Tulcea bate vântul
Între trafic record și investiții inutile, așa pot fi descrise aeroporturile din România. În timp ce unele ajung anual la milioane de pasageri, pe altele bate vântul. Acolo unde este cerere, au fost introduse curse spre destinații noi. În cazul celorlalte, companiile aeriene se retrag, pentru că nu există interes.
Angajații Wizz Air au inhalat vapori toxici în cabina avionului care zbura de la Cluj
O ambarcațiune a fost cuprinsă de flăcări pe Dunăre
Misterele din jurul Pădurii Hoia-Baciu din județul Cluj. De ce voia elvețianul care se crede „urmașul lui Dracula” să ajungă acolo
Un bărbat din Cluj este căutat de Poliție, după ce a vandalizat 11 mașini într-o singură noapte, pe o stradă din Dej
Amenințări cu arma într-o patiserie din Cluj. Patru bărbați au fost reținuți de polițiști
Mesaj Ro-Alert în județul Tulcea, după un nou atac al Rusiei asupra Ucrainei
Incendiu la locomotiva unui tren, în Cluj
Atac rusesc la granița cu România. Locuitorii din Tulcea și Constanța au primit mesaj RO-Alert: Pot cădea obiecte din spațiul aerian
Secetă și inundații în România. Când vor ajunge debitele râurilor aproape de valori normale
În acest an, în doar opt luni, pe aeroportul din Cluj au fost deja peste două milioane de pasageri, traficul aerian a crescut în ultimii 15 ani de șapte ori.
Numărul tot mai mare de pasageri a dus la nevoia de extindere a terminalului Plecări. Investiția va fi gata în martie anul viitor și se ridică 45 milioane de euro.
David Ciceo, directorul Aeroportului internațional „Avram Iancu” Cluj: „Ne cerem scuze pasagerilor pentru ca avem niște condiții temporare, în containere pentru plecările interne și plecările externe.”
Se estimează că Aeroportul Internațional Cluj va încheia anul cu un număr record de peste trei milioane de pasageri. Este urmat de cel din Iași, cu 1,5 milioane de pasageri, și cel din Timișoara, cu puțin peste un milion. La polul opus se află aeroporturile unde numărul scăzut de pasageri nu justifică investițiile. Este vorba despre aeroportul din Satu Mare, cu 60.000 de pasageri și cel din Arad cu 16.000 de pasageri.
La coada clasamentului se află aeroportul din Tulcea, tranzitat doar de 300 de persoane anul acesta
La coada clasamentului se află aeroportul din Tulcea, tranzitat doar de 300 de persoane anul acesta. Aeroportul este functțonal, însă nu operează nicio cursă regulată. Mai mult, totul este un mare şantier.
De șase ani se tot fac investiții, dar pentru că nu există cerere, echipamentele de control a bagajelor și pasagerilor sunt acoperite cu o folie de plastic pentru a le proteja de praf.
Vâlcu Stoian, director Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea arată echipamentele pe unde sunt verificate bagajele calatorilor: „Ele sunt funcționale și se pot folosi, în condițiile în care avem de procesat pasageri și aeronave. Ultima dată le-am folosit pe data de 1 mai, când am procesat cei 160 de pasageri.”
Pe pista aeroportului din Tulcea aterizează doar aeronave private sau, foarte rar, curse charter.
Vâlcu Stoian, director Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea: „Este obligatoriu sa încheiem aceste lucrări în decembrie 2023, iar începând de anul viitor sa deschidem aeroportul în sensul de a opera măcar două curse regulate.”
180 de milioane de lei, bani europeni, au fost investiți în extinderea terminalului, a drumurilor de acces pentru autovehicule, modernizarea pistei și în echipamente.
Editor : B.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News