Chinul construirii a 4 kilometri de drum, la Timișoara. Autoritățile dau vina pe „interesele ascunse”
Lărgirea la 4 benzi a unui sector de drum de doar 4 kilometri pare a fi o misiune imposibilă pentru autorități. Vorbim despre soseaua care leagă Timișoara de Moșnița Nouă. Proiectul a câștigat finanțare de la bugetul național încă din 2017, dar a fost blocat de mai multe contestații depuse la Agenția pentru Protecția Mediului. La mijloc ar fi vorba despre interese ascunse susțin autoritățile, care speră că vor putea începe proiectarea drumului. Între timp, cei de la Mediu au dat un al doilea aviz favorabil acestui proiect, iar acum se așteaptă eventualele contestații.
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Primele reacții ale lui Simion și Piedone după înregistrarea audio în care ce se alintă cu „Satana” și „Sătănel”
Amendă uriașă: 45.000 de lei pentru un timișorean care a dat foc deșeurilor în spatele curții
Istoria poștei, de la scrisori trimise cu diligența la e-mail
Momentul în care un tramvai din Timișoara sare de pe linii și ajunge pe trotuar. Din primele informații, de vină ar fi fost vatmanul
Un tramvai din Timișoara a sărit de pe linii și a ajuns pe trotuar. Imagini surprinse după incident
Marcel Ciolacu și alți lideri PSD ar fi zburat la Nisa cu un avion privat închiriat de Nordis. Reacția premierului
John Malkovich joacă din nou la Timișoara, cu casa închisă
"Drumul Județean 592 care face legătura între Timișoara și Moșnița Nouă. Autoritățile încearcă de câțiva ani de zile să lărgească această porțiune de 4 kilometri la patru benzi, însă de atunci și până acum, ideile au rămas doar la stadiul de proiect", Mihai Văluşescu, jurnalist Digi24 Timişoara.
La orele de vârf, drumul ce leagă Timișoara de Moșnița Nouă e un coșmar pentru șoferi, care stau zeci de minute în trafic ca să parcurgă 4 kilometri.
„Dimineață de la ora 6 până la ora 10 nu se poate circula, se circulă bară în bară. Nici nu este trecere de pietoni decât într-un singur loc, așa că este dezastru. Nu știu care e conducerea, dar dezastru, dezastru, cu doi de D."
Drumul este "un dezastru" chiar și pentru pietoni sau bicicliști.
„Circulăm efectiv pe drum cu mașinile, se circulă cu peste 70 la oră și devine destul de stresant. Când mă aflu pe el mă simt în pericol pentru că este îngust și e trafic puternic, e destul de mare traficul."
„Așteptăm cu nerăbdare investiția, așteptăm cu nerăbdare aceste girații și acea bandă delimitară între benzi pentru a nu se mai traversa haotic, așteptăm cu nerăbdare ca și cei care nu agrează să spun cu ghilimelele de rigoare această investiție să vadă partea plină a paharului pentru că cred că 99,9% din populația Moșniței își doresc această investiție", spune Florin Bucur - primarul comunei Moșnița Nouă.
„De vină pentru blocarea constantă a acestui proiect sunt interesele imobiliare spun autoritățile pentru că de o parte și de alta a drumului s-au construit cartiere rezidențiale", Mihai Văluşescu, jurnalist Digi24 Timişoara.
„Îmi este foarte greu să înțeleg dorința unora de a bloca acest proiect mă bucur totuți că și nici nu cred că mai are rostul să mai analizăm, important este că a fost aprobat și mergem mai departe, cred că cei totuși care au blocat acest proiect au avut cu totul alte interese decât să dezvoltăm acea zonă", completează Călin Dobra - președinte al CJ Timiș.
Singurul act mai mai lipsea pentru începerea proiectării era un aviz de Agenția de Mediu. Este al doilea emis doar în acest an, pentru că primul a fost contestat. De altfel, cei nemulțumiți mai au 2 zile la dispoziție ca să își exprime părerea. Costurile pentru reabilitarea drumului dintre Timișoara și Moșnița Nouă se ridică la 32 de milioane de lei, iar banii vin în proporție de 90 la sută de la bugetul de stat.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News