Studiu InfoCons: 40% dintre tineri cumpără intenţionat produse contrafăcute. De ce optează românii pentru aceste bunuri

Data actualizării: Data publicării:
produse contrafacute
40% dintre tineri cumpără intenţionat produse contrafăcute. Foto: Profimedia

Aproximativ 40% dintre tinerii din România au cumpărat în mod intenţionat un produs contrafăcut, iar 14% au accesat conţinut piratat în mod voluntar, potrivit unui studiu realizat în perioada 7-28 februarie, publicat de InfoCons.

Conform aceluiaşi studiu, 61% dintre tinerii români preferă să acceseze conţinut digital din surse legitime, faţă de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% în anul 2019.

Printre factorii ce stau la baza achiziţionării produselor contrafăcute şi a accesării conţinutului piratat se regăsesc: preţul, disponibilitatea, influenţa socială.

În ceea ce priveşte factorii care descurajează acest comportament, se află: ameninţările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător.

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăţilor Civile, lansează ediţia a treia a proiectului "Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală" ("Intellectual Property and Youth Scoreboard"), oferind o actualizare despre percepţia şi comportamentul tinerilor în ceea ce priveşte încălcarea proprietăţii intelectuale în contextul post-pandemie.

În cadrul Proiectului a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.

"A treia ediţie a proiectului "Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală" ("Intellectual Property and Youth Scoreboard"), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului", confirmă tendinţele identificate în ediţiile anterioare, oferind perspective mai amănunţite cu privire la percepţiile şi atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerţul online şi consumul digital au crescut semnificativ, creşterea achiziţiilor voluntare şi involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace priveşte pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conţinut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părţilor interesate, factorilor de decizie politică, cât şi educatorilor şi organizaţiilor civile în formarea iniţiativelor de conştientizare pentru a susţine alegerile informate ale tinerilor noştri cetăţeni şi consumatori", a afirmat directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...