McLaren pune capăt parteneriatului cu Honda privind furnizarea de motoare după trei ani. Din sezonul viitor, echipa de la Woking va folosi propulsoare Renault.
„Este regretabil că trebuie să ne despărţim înainte de a ne îndeplini amibiţiile noastre, dar am luat această hotărâre cu convingerea că este cel mai bun mod de acţiune pentru viitorul fiecăruia”, se arată într-un comunicat al McLaren, care precizează că actualul contract cu Honda va continua până la finalul actualului sezon.
Japonezii nu vor părăsi însă Marele Circ şi vor colabora cu Toro Rosso, a doua echipă a miliardarului austriac Dietrich Mateschitz, patronul Red Bull. Toro Rosso foloseşte în acest sezon motoare Renault.
Constructorul francez, care are propria echipă în F1, mai furnizează motoare în Marele Circ pentru Red Bull.
Renault a obţinut totodată semnătura pilotului spaniol Carlos Sainz jr., care concurează acum la Toro Rosso. Trecerea lui Sainz la Renault este sub formă de împrumut pentru un sezon şi face parte din înţelegerea privind rezilierea contractului cu „sora” mai mică a Red Bull
Lipsa de fiabilitate şi de putere a motoarelor Honda i-a făcut pe cei de la McLaren să renunţe la parteneriatul reînnodat în 2015, indiferent de pierderile financiare înregistrate. Honda nu este doar un simplu furnizor de motoare, compania producătoare de automobile susţinând salariul lui Alonso, de aproximativ 35 de milioane de euro pe an, unul dintre cele mai mari din F1, dar şi alte cheltuieli de dezvoltare ale team-ului, o sumă totală ce ajungea la 100 de milioane de dolari pe an.
McLaren, a doua cea mai de succes echipă din istoria Formulei 1, cu 12 titluri la piloţi şi opt la constructori, este într-o poziţie ruşinoasă în acest sezon. După 13 etape, McLaren-Honda ocupă penultimul loc, 9, în clasamentul constructorilor, cu 11 puncte.