Pilotul olandez Max Verstappen (Red Bull), liderul Campionatului Mondial de Formula 1, va pleca de pe prima poziţie, sâmbătă, în cursa de sprint pentru Marele Premiu al Statelor Unite. Este a 19-a etapă a sezonului. Verstappen a realizat cel mai bun timp din calificările de vineri, informează AFP, preluat de Agerpres.
Verstappen va fi urmat de britanicul George Russell (Mercedes), în timp ce pe următoarele poziţii se vor afla monegascul Charles Leclerc (Ferrari) şi britanicul Lando Norris (McLaren-Mercedes).
Pe linia a treia se vor afla spaniolul Carlos Sainz (Ferrari) şi germanul Nico Hulkenberg (Haas-Ferrari).
Marele Premiu al SUA din Austin, Texas are loc în acest weekend.
Cum arată în prezent ierarhia piloților în sezonul 2024 al Formulei 1
1. Max Verstappen (RedBull) 331 puncte
2. Lando Norris (McLaren) 279
3. Charles Leclerc (Ferrari) 245
4. Oscar Piastri (McLaren) 237
5. Carlos Sainz (Ferrari) 190
6. Lewis Hamilton (Mercedes) 174
7. George Russell (Mercedes) 155
8. Sergio Perez (RedBull) 144
9. Fernando Alonso (Aston Martin, Mercedes) 62
10. Nico Hulkenberg (Haas Ferrari) 24
Echipa Red Bull F1, suspectată că a trişat. Ar fi folosit un dispozitiv controversat, interzis de regulament
Cu două zile înainte de Marele Premiu de Formula 1 de la Austin (SUA), monopostul Red Bull stârneşte controverse. În urma suspiciunilor FIA, echipa austriacă a recunoscut că deţinea un sistem ilegal de îmbunătăţire a aerodinamicii, dar insistă că nu l-a folosit, relatează RMC Sport.
După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a unui sistem ilegal pentru îmbunătăţirea aerodinamicii. Forul de conducere al Formulei 1 a avut îndoieli serioase. Deşi nu au fost divulgate nume, Red Bull a recunoscut existenţa unui dispozitiv care reglează înălţimea maşinii în partea din faţă a podelei acesteia.
Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, sau eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei. Dar ce beneficiu ar aduce acest lucru maşinii? Un avantaj aerodinamic semnificativ şi o gestionare mai uşoară a combustibilului în funcţie de distanţele cursei. Problema: regula „parc ferme” interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.
Formula 1 face apel la piloți să înjure mai puţin
Max Verstappen a declarat că Formula 1 nu ar trebui să difuzeze transmisiunile audio ale echipelor dacă sportul este preocupat de limbajul licențios, după ce şeful FIA a comparat piloţii cu rapperi care vorbesc urât, relatează Reuters, preluată de News.ro.
Mohammed Ben Sulayem a declarat pentru motorsport.com că FIA a cerut conducerii Formula One să reducă la minimum injuriile la televizor. El a spus că şi piloţii au o responsabilitate. „Nu suntem rapperi, să ştiţi”, a fost citat preşedintele FIA.
„Ei spun cuvântul cu F de câte ori pe minut? Noi nu suntem de acord cu asta. Imaginează-ţi că stai cu copiii tăi şi te uiţi la cursă şi apoi cineva spune toate aceste cuvinte murdare. Adică, ce ar spune copiii sau nepoţii voştri? Ce i-ai învăţa dacă acesta este sportul tău?”.
Verstappen, întrebat despre comentarii la câteva momente după ce a folosit acelaşi „cuvânt cu F” într-o conferinţă de presă FIA la Marele Premiu din Singapore pentru a descrie starea maşinii sale, a sugerat că forul de conducere merge prea departe. „Toată lumea înjură, unii oameni un pic mai mult decât alţii", a comentat triplul campion mondial şi actualul lider al campionatului.
Editor : Iulia Bălăianu