Premieră în Formula 1: Laura Muller a devenit prima femeie care lucrează ca inginer de cursă

Data publicării:
Laura Muller, inginer de cursă F1
Laura Muller, inginer de cursă F1. Foto: Profimedia

Laura Muller a devenit prima femeie care lucrează ca inginer de cursă în Formula 1, potrivit agenţiei DPA.

Germanca a fost vocea din casca pilotului Esteban Ocon în timpul sesiunilor de antrenament, de vineri, pentru debutul sezonului în Formula 1, cu Marele Premiu al Australiei.

''Laura a fost foarte motivată din prima zi'', le-a transmis Ocon reporterilor, menţionând că ''nu este nicio diferenţă dacă este vorba despre un bărbat sau despre o femeie''.

Şeful echipei, Ayao Komatsu, a spus, la rândul său: '' La ce este ea bună cu adevărat este să sape adânc când apare o problemă. Nu se opreşte după primul răspuns''.

Muller însăşi consideră că este ruşinos faptul că a durat atât de mult până ce o femeie a devenit inginer de cursă în Formula 1.

''Dar când fetele şi femeile mă văd la TV şi se gândesc că pot obţine acelaşi lucru, mă face să fiu fericită. Vreau doar să fac o treabă bună şi să obţin cel mai bun rezultat pentru echipa mea şi maşina mea'', a spus Laura Muller într-un comunicat de presă al echipei Haas.

Ce face un inginer de cursă

Un inginer de curse este un membru al echipei de motorsport care analizează datele pentru a obține cele mai bune performanțe de la vehicul și pilot. Inginerul de curse comunică cu analistul de date, mecanicii și pilotul echipei, atât între curse, cât și în timpul acestora. În afara pistei de curse, inginerul de curse analizează datele istorice pentru a determina configurația inițială pentru următoarea cursă sau următorul test. Sarcinile inginerului de curse includ, de asemenea, gestionarea practică a mecanicii vehiculului, organizarea programului de testare și asigurarea conformității cu reglementările. Inginerul de curse încearcă să facă ca aceste activități să se desfășoare cât mai perfect posibil pentru pilot. Inginerii de curse au aproape întotdeauna o diplomă academică în inginerie sau într-un domeniu conex.

Un inginer de curse bun trebuie să aibă abilități interpersonale bune. Pentru a fi eficient, inginerul de curse trebuie să aibă o relație de lucru bună nu numai cu pilotul, ci și cu restul echipei, atât pe pistă, cât și în afara ei. De multe ori, inginerul de cursă este și „imaginea” echipei pentru mass-media; acest lucru este valabil mai ales în timpul cursei, atunci când pilotul este inaccesibil. Acest lucru face ca abilitățile media ale inginerului de cursă să fie o prioritate.

Editor : S.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ion Iliescu şi-a luat rămas bun pentru totdeauna! Anunţul despre secretul fostului preşedinte a fost...
Digi FM
Cât câștigă camerista lui Mihai Trăistariu? Salariul surprinzător pe care i-l oferă pentru câteva ore de...
Pro FM
Kanye West, pus la zid de fani după ce a făcut publică o poză cu Bianca Censori: „Ce bărbat normal ar face...
Film Now
Cum arată fiul lui Jack Nicholson, despre care se spune tot mai des că e leit Sebastian Stan. Ray își face...
Adevarul
O pasageră beată de pe o cursă Wizz Air a provocat o aterizare de urgență. Suma uriașă pe care o are acum de...
Newsweek
900.000 de pensii contributive cresc cu 500 lei. Pensiile speciale, majorate cu 1.000 lei. De ce?
Digi FM
Andra, în lacrimi la tv. Ce a emoționat-o atât de tare, încât nu s-a putut abține: "Dragostea de frate e cea...
Digi World
Cine operează în chirurgia robotică: chirurgul sau robotul? Avantajele acestei tehnologii pentru medic și...
Digi Animal World
Un câine din SUA şi-a împuşcat accidental stăpânul. Cum s-a întâmplat
Film Now
Cui a lăsat Gene Hackman averea de 80 de milioane de dolari. Un expert juridic a rupt tăcerea: „Copiii ar...
UTV
Dorian Popa își asumă noua relație! Vacanță romantică la Berlin alături de iubita misterioasă