Echipa Red Bull F1, suspectată că a trişat. Ar fi folosit un dispozitiv controversat, interzis de regulament

Data actualizării: Data publicării:
max verstappen in cursa
Foto: Profimedia

Cu două zile înainte de Marele Premiu de Formula 1 de la Austin (SUA), monopostul Red Bull stârneşte controverse. În urma suspiciunilor FIA, echipa austriacă a recunoscut că deţinea un sistem ilegal de îmbunătăţire a aerodinamicii, dar insistă că nu l-a folosit, relatează RMC Sport.

După ultimul Mare Premiu, din Singapore, din 22 septembrie, mai multe echipe au alertat FIA cu privire la posibila utilizare a unui sistem ilegal pentru îmbunătăţirea aerodinamicii.

Forul de conducere al Formulei 1 a avut îndoieli serioase. Deşi nu au fost divulgate nume, Red Bull a recunoscut existenţa unui dispozitiv care reglează înălţimea maşinii în partea din faţă a podelei acesteia.

Acesta ar putea fi reglat din interiorul cockpitului, sau eventual de către un mecanic în timpul pregătirilor dinaintea cursei. 

Dar ce beneficiu ar aduce acest lucru maşinii? Un avantaj aerodinamic semnificativ şi o gestionare mai uşoară a combustibilului în funcţie de distanţele cursei. Problema: regula „parc ferme” interzice orice modificare de acest tip după începerea calificărilor.

„Sistemul există, dar este inaccesibil”

La începutul sezonului, nimeni nu a putut face faţă monopostului Red Bull 20, iar Max Verstappen a câştigat şapte din primele zece Grand Prix-uri. Red Bull a stagnat cu şase GP înainte de final, dar şi-a revenit puţin de la Baku. Există o legătură? Nimeni nu ştie sigur.

„Da, dispozitivul există, deşi este inaccesibil, odată ce maşina este complet asamblată şi gata să fie condusă”, a precizat Red Bull. O justificare susţinută, logic, și de piloţii săi. „Ştiam că există, dar nu era disponibil pentru a fi folosită de noi”, a spus Sergio Pérez.

Pentru moment, FIA nu vorbeşte despre sancţiuni, dar îşi va adapta controalele, începând cu următoarea reuniune. „Am implementat ajustări procedurale pentru a ne asigura că înălţimea T-tray nu poate fi uşor modificată. În unele cazuri, acest lucru poate implica aplicarea unui sigiliu pentru a oferi o garanţie suplimentară de conformitate”, a asigurat un reprezentant FIA pentru Nextgen-auto, citată de News.ro.

Performanţele Red Bull vor fi analizate îndeaproape în acest weekend la Marele Premiu de la Austin (SUA), etapa 19 a sezonului 2024 de Formula 1.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cher, dezvăluiri fără precedent. Celebra artistă a sugerat că ar fi făcut o întrerupere de sarcină în timpul...
Film Now
De ce s-a mutat Matthew McConaughey din L.A. Doi ani nu a jucat deloc în filme: "Cel mai rebel gest al meu"
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie cu 800 lei mai mare pentru pensionarii cu un număr mic de ani munciți. Plățile se fac instant
Digi FM
Colin Farrell, cuvinte de laudă după ce a filmat câteva zile la București: „Cele mai uimitoare cafenele!”...
TIMISOARA - INAUGURARE TERMINAL SCHENGEN - 29 MAR 2024
Ciolacu, despre cum s-a contrazis singur în scandalul Nordis: „Poate nu am fost foarte inspirat, eram tot...
Digi Animal World
Momentul când un câine este atacat de un leopard în curtea casei. Patrupedul a supraviețuit ca prin minune
Film Now
Alec Baldwin, atacat dur de mama Halynei Hutchins, înainte de premiera „Rust”: „Am vrut să văd munca fiicei...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...