România este înaintea tuturor la Black Friday 2018. Chiar dacă ziua reducerilor este 16 noiembrie, multe magazine au de o săptămână oferte cu preţuri mai mici. Asta va ajuta cu siguranţă să se atingă vânzările estimate la aproape un sfert de miliard de lei. Amatorii sunt deja în alertă şi trebuie să ştie că premiera anului va fi reducerea la bilete pentru finala Champions League.
Depozitele sunt pline cu tot ce ar putea românii să-şi cumpere de Black Friday, iar în topul preferinţelor sunt şi anul acesta electrocasnicele mari. Fie că vorbim despre maşini de spălat, frigidere sau televizoare, toate sunt pregătite pentru a fi livrate clienţilor.
Multe magazine au furat startul, iar ziua oficială de reduceri o să le prindă cu un avans de două săptămâni în faţa concurenţei.
„Reducerile variază de la 10, 15, 30, 40, 50, chiar 60%, în funcţie de categoria de produs”, spune Raul Filip, director de achiziții la Altex.
Cine şi-a fixat bine ţintele pentru Black Friday studiază deja preţurile ca să fie sigur...
„Sunt mai ieftine lucrurile. Vreau să iau un telefon și un laptop”, spune un client.
Marile magazine online respectă însă tradiţia: o singură zi de reduceri în vinerea stabilită. Mizează pe volum pentru a compensa startul furat de concurenţă.
„Suma totală a reducerilor pentru anul acesta, 220 milioane de lei, care înseamnă aproape 35% faţă de preţul de bază din ultimele zile. Avem 3 milioane de produse la promoţie, cu 50% mai mult faţă de anul trecut”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Tradiţia cu o singură zi de Black Friday este păstrată însă cu sfinţenie în Statele Unite ale Americii, de unde a fost importată. Ce-i drept, atunci se dă un adevărat asalt în magazine.
La noi, foarte multe cumpărături vor fi făcute pe internet, cred specialiştii în vânzări.
Experţii se aşteaptă ca românii să cheltuiască peste 243 de milioane de lei, cu 30 la sută mai mult decât anul trecut.