Ne putem da seama dacă prețul unui produs a fost majorat înainte de reducerile de Black Friday? Aceasta este întrebarea-cheie la care a răspuns, la Digi24, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
„Ne putem da seama, dar cu ceva strădanie. Ori ai urmărit, în timp, prețul produsului, ori cauți pe net dacă găsești variante mai vechi ale siteului respectiv, cu prețurile vechi. Până la urmă, căutând în mai multe locuri, poți să îți dai seama cine îți oferă cel mai bun preț. Pâmă la urmă, toți avem o idee despre cât ar trebui să valoreze ceea ce vrem să cumpărăm. Cu ceva cercetare și folosindu-ne bunul simț, putem să luăm decizii corecte”, a răspuns Bogdan Chirițoiu.
Potrivit acestuia, deoarece reglementările comerciale nu sunt adaptate comerțului online, comercianții online ar trebui să vină, până se modifică legislația, cu „un cod de conduită pe care să și-l asume, tocmai pentru ca să dea încredere consumatorilor că nu sunt păcăliți, că nu sunt false reduceri”.
„Prima mea așteptare e de la comercianți, să se comporte ei corect și, mai ales, să își facă acest cod de conduită care să crească încrederea pe care opinia publică o are. Nu mi se pare corect să te raportezi la un preț fictiv, la un preț de catalog care nu a fost practicat niciodată”, a adăugat președintele Consiliului Concurenței.
Este greu de spus cât de oneste sunt preţurile practicate de comercianţi în timpul promoţiei Black Friday, iar consumatorii trebuie să fie foarte atenţi, a declarat, la rândul său, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Pîrvu.
El a susţinut că reprezentanţii ANPC se autosesizează inclusiv în cazul postărilor pe Facebook ale consumatorilor nemulţumiţi, precum şi în cazul relatărilor din presă.
Întrebat cât de oneste apreciază că sunt preţurile în timpul campaniilor Black Friday, în general, pe o scară de la 1 la 10, şeful ANPC a răspuns: „E greu de spus”.