©FOTO: GULIVER/GETTY IMAGES
Producătorul german Porsche, a anunțat marți că suspendă contractul de publicitate cu Maria Sharapova, în urma declarației făcute de jucătoarea de tenis, potrivit căreia a picat testul antidoping la Australian Open 2016.
„Regretăm știrea despre Maria Sharapova. Ne-am decis să suspendăm toate activitățile planificate până la mai multe informații.”, declară constructorul german.
Porsche este al treilea sponsor care renunță la contractele de publicitate pe termen nelimitat, în urma declarațiilor tenismenei, după producătorul de echipament sportiv Nike și firma elvețiană producătoare de ceasuri de lux, Tag Heuer.
Maria Sharapova a fost ambasador Porsche începând cu 2013, căștigând trei ani la rând (2012-2014) turneul de la Stuttgart, sponsorizat de constructorul german.
Nike și Tag Heuer au devenit primii sponsori principali care au întrerupt legăturile cu Maria Sharapova, după dezvăluirile acesteia că a fost testată pozitiv pentru Meldonium, o substanță interzisă.
De cinci ori câștigătoare de Grand Slam, tenismena rusă a anunțat luni că a picat testul antidoping după ce a fost eliminata de la Australian Open în ianuarie. Maria Sharapova a fost suspendată provizoriu din sport de către Federația Internațională de Tenis.
Producătorul de echipament sportiv Nike, cel mai mare sponsorul al tenismenei, a declarat că va suspenda colaborarea cu aceasta. „Suntem întristați și surprinși de vestea despre Maria Sharapova. Am decis să suspendăm relațiile noastre cu Maria în timp ce ancheta continuă. Vom continua să monitorizăm situașia.”, au declarat oficialii Nike într-un comunicat.
Nike a încheiat, în 2010, pentru opt ani, un contract în valoare totală de 70 de milioane de dolari cu Maria Sharapova.
Firma elvețiană producătoare de ceasuri de lux, Tag Heuer, care a semnat un contract de sponsorizare cu Sharapova, din 2004, a declarat că a oprit negocierile cu jucătoarea de tenis, al cărui contract anterior se încheiase la 31 decembrie 2015.
„Am fost în discuții pentru extinderea colaborării noastre”, a declarat un purtător de cuvânt al Tag Heuer.”Având în vedere situația actuală, brand-ul a decis să nu reînnoiască contractul cu Sharapova”.
În 2015, Forbes a estimat că jucătoarea de tenis, cea mai bine plătită atletă din lume pentru al 11-lea an consecutiv, a câstigat 16 milioane de lire din contracte de publicitate. Pentru cei opt ani de colaborare cu Nike, contract semnat în 2010, aceasta ar fi câstigat 50 de milioane de lire.
Citiți și:
Maria Șarapova a picat un test antidoping: „Am făcut o greșeală uriașă”
ITF: Maria Şarapova va fi suspendată provizoriu începând cu 12 martie