Nivelul de dioxid de carbon din atmosferă, la cel mai mare nivel din istorie
Data publicării:
Planeta Pământ a trecut peste un alt prag simbolic ce semnifică o creştere a temperaturilor la nivel global - nivelul de dioxid de carbon din atmosferă a depășit 410 ppm (părți pe milion, n.red), informează Science Alert, care citează un raport al Observatorului Mauna Loa din Hawaii.
Foto: Science Alert
Pe 18 aprilie, Pământul a trecut în cea mai nouă etapă a schimbărilor climatice. Pentru prima dată în istoria omenirii, nivelurile atmosferice de dioxid de carbon au fost măsurate la peste 410 ppm. Deși nu este deloc surprinzător, acesta a fost un moment trist pentru oamenii de știință de la Observatorul Mauna Loa din Hawaii, cei care au efectuat măsurătorile.
De anul trecut, când noile niveluri normale ale atmosferei atmosferice ale planetei noastre au fost 400 ppm, oamenii de știință au avertizat publicul că următoarea etapă este de 410 ppm. „Suntem într-o nouă eră”, a declarat Ralph Keeling, directorul programului CO2 al instituției Scripps din cadrul Universității din California, în momentul în care am trecut această etapă. „Merge rapid și vom ajunge la 410 destul de repede”, a adăugat Keeling.
Potrivit Science Alert, nu există nicio diferență între 400 și 410, sunt doar numere care oferă puncte de comparație pentru oamenii de știință. „Aceste etape sunt doar numere, dar ne dau ocazia de a lua o pauză și pot fi borne pentru comparații cu înregistrările geologice”, a explicat cercetătorul Gavin Foster de la Universitatea Southampton.
Cercetările recente arată că aprovizionarea globală cu energie trebuie să fie doar 25% (sau mai puțin) dependentă de combustibilii fosili până în 2100 pentru a îndeplini obiectivele Acordului de la Paris privind clima. Diferite țări iau măsuri pentru a-și îndeplini propriile obiective care sunt în concordanță cu aceste orientări globale. China, de exemplu, a introdus un plafon pentru cărbune și va ridica emisiile până în 2030. Germania va interzice motoarele cu combustie până în 2030.În Statele Unite a fost creat un fond privat de energie curată în valoare de 1 miliard de dolari, pentru o perioadă de 20 de ani. Marea Britanie a stabilit recent un record: a avut prima zi de energie fără cărbuni în 135 de ani.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.