Cu toate acestea, muncitorii care vor lucra trebuie să poarte echipamente speciale pentru a preveni orice risc de eventuală contaminare.
Istoricul navei numită Flaminia este unul controversat. În vara anului trecut, nava a ars parţial, după o explozie produsă în largul Oceanului Atlantic. Accidentul s-a soldat cu trei morţi şi pagube de zeci de milioane de euro. Atât de americani, cât şi de olandezi, francezi sau englezi au refuzat să se ocupe de reparaţii din cauza încărcăturii de la bord, considerată toxică. În cele din urmă, în luna martie a acestui an, vasul s-a îndreptat către România.
După o lună şi jumătate, timp în care port-container-ul MSC Flaminia s-a aflat la opt mile distanţă, în rada Portului Constanţa, specialiştii au oferit astăzi avizul pentru ca port-container-ul să intre în dana 38 a portului, susţinând că materialele şi substanţele pe care acesta le transportă nu reprezintă un pericol pentru mediul înconjurător şi nici pentru oamenii care intră în contact cu vasul.
La bordul navei sunt aproape 3.000 de containere fier şi 1.000 de tone de mâl, provenit din resturile substanţelor chimice care au ars în incendiu. Decontaminarea principală a avut loc în Germania şi în Danemarca.
„Deşeurile metalice vor fi decontaminate bucată cu bucată şi va rezulta un fier vechi care va fi valorificat. De asemenea, la sfârşit, tot acel mâl va fi trecut printr-o centrifugă şi printr-o staţie de decontaminare”, spune Andrian Mihei, director al Autorităţii Navale Române.
Expertizele au stabilit că nava nu mai prezintă un pericol de explozie. Cu toate acestea, muncitorii care vor lucra trebuie să fie precauţi. Ei vor purta un echipament pentru o protecţie personală chimică.
După ce va fi curăţat de deşeuri, vasul Flaminia, sub pavilion german, va fi reparat la Şantierul Naval Mangalia.