Studenții şi-au dovedit creativitatea în conceperea unui pod mobil din pahare din plastic, carton, elastice, capace, scobitori, sârmă şi lipici. Au avut patru ore la dispoziţie şi un regulament clar. Prototipul trebuia să aibă o lungimea de cel puţin un metru şi să menţină o greutate de 100 de grame.
Odată dat startul, cele 15 echipe au muncit de zor. Ca să fie siguri că nu dau greş, studenţii s-au sfătuit, au făcut schiţe şi abia apoi şi-au pus ideile în practică. „Acesta e podul văzut de sus. Ne-am gândit să nu facem o deschidere clasică care să rabateze părţile astea de aici ca nişte balamale, ci să mişcăm podul în orizontal. Aici avem un unghi de 45 de grade”, explică Ionuţ Dohotariu, student. „Vom avea doi piloni principali, două părţi fixe, iar partea din mijloc va fi partea mobilă, partea de rabatere a podului, explică Diana Bejan, studentă.
După patru ore de lucru, podurile celor 15 echipe au fost testate. S-a urmărit dacă respectă dimensiunile cerute şi ce greutate pot susţine. Fiecare echipă a pledat pentru podul mobil creat.
După deliberare, s-au anunţat şi câştigătorii, echipa FCI, care a impresionat juriul cu prototipul London Bridge.
Etapa naţională a concursului destinat proiectelor de inginerie se va desfăşura în luna mai a anului viitor.