YouTube, site-ul de upload video al Google, ar putea fi transformat în reţea de socializare. În urma acestei metamorfoze, utilizatorii vor putea să posteze pe YouTube şi fotografii, link-uri sau sondaje, spun surse citate de VentureBeat.
Texte şi link-uri pot fi puse şi acum în descrierea înregistrărilor, sau la secţiunea comentariilor. Însă modificările pregătite vor permite ca toate aceste mesaje de pe Youtube să aibă caracteristici mai apropiate de cele ale postărilor de pe Facebook.
Google a încercat de mai multe ori să aibă o reţea populară de socializare, însă de fiecare dată a eşuat. Utilizatorii care deja erau în legătură cu prietenii pe Facebook nu au avut niciun motiv să se mute pe o reţea de socializare construită de la zero, precum Google Plus.
Însă cu YouTube lucrurile stau cu totul altfel. Site-ul are deja un miliard de utilizatori atraşi de conţinutul video variat de acolo. Şi deja există o rivalitate evidentă între Facebook şi YouTube. Reţeaua de socializare înfiinţată de Mark Zuckerberg a început să îşi încurajeze utilizatorii să posteze cât mai mult conţinut video tocmai pentru a atrage o parte dintre oamenii care urmăresc înregistrări pe YouTube.
De cealaltă parte, YouTube stă prost tocmai la capitolul la care Facebook excelează şi anume interacţiunea dintre utilizatori. Tocmai de aceea ar fi pregătite noile funcţii de socializare.
Pentru Google, introducerea unor noi secţiuni pe YouTube ar însemna vânzări mai mari de publicitate. Şi totuşi, posibilitatea de a redacta postări complexe nu garantează transformarea platformei într-un nou Facebook. Ci mai degrabă funcţiile noi îi vor ajuta pe creatorii de conţinut să comunice mai bine cu fanii lor.