Uber s-a lansat oficial în România. Cum funcționează aplicația care concurează cu taximetriștii

Data publicării:
UBER ROMANIA DESCHIDERE GETTY

(©Guliver/GettyImages) 

„Uber aduce Bucureştiului o formă alternativă de transport urban şi vrem să evidenţiem calitatea serviciilor noastre - şi clienţii noştri satisfăcuţi”, se arată în postarea de pe blogul aplicaţiei.

Ce este Uber?

Uber este o aplicaţie de smartphone care conectează pasagerii cu şoferii unor maşini dispuşi să ofere contra cost servicii de transport.

Bucureştenii care vor să folosească serviciile Uber trebuie să urmeze paşii de mai jos:

  • Să descarce aplicaţia pentru iOS (descarcă) sau Android (descarcăsau să se înregistreze aici;

  • Să creeze un cont şi să înregistreze un card de credit - creatorii aplicaţiei asigură că datele personale ale utilizatorilor sunt în siguranţă;

  • Să stabilească, prin aplicaţie, adresa de unde să fie luaţi cu maşina - drumul parcurs de şoferul care acceptă comanda poate fi urmărit în timp real tot prin aplicaţie;

  • Odată ajunşi la destinaţie, să coboare pur şi simplu din maşină, fără să plătească în numerar, fără să lase bacşiş.

Primul drum cu Uber este oferit gratis

Potrivit blogului oficial, primul drum făcut prin Uber este gratis în limita a 30 de lei pentru cei care introduc în aplicaţie codul UBERBUCHAREST (valabil până pe 25 aprilie).

Cu ocazia lansării, aplicaţia vine la pachet cu preţuri promoţionale, tariful special fiind de 1,39 lei pe kilometru. Taxa minimă pentru o destinaţie trebuie să atingă 6 lei, aceasta fiind şi suma care trebuie plătită în caz de anulare a comenzii.

Câteva exemple de tarife în funcţie de destinaţii sunt:

    Aeroportul Henri Coandă – Piaţa Universităţii: 40 RON
    Centrul Vechi – Drumul Taberei: 18 RON
    Calea Floreasca – Gara de Nord: 11 RON

Tot pe blogul oficial se mai precizează că, întrucât aplicaţia se află la început în România, numărul maşinilor puse la dispoziţie este limitat, iar timpul de sosire poate fi ceva mai lung.

Uber - aplicaţie controversată

Uber a fost intens criticată în 2014 din cauza unor incidente de siguranţă cu şoferii săi, dar şi din cauză că se lansează în multe oraşe din lume fara a acorda atenţie legislaţiei din domeniul taximetriei. Cel mai grav caz legat de Uber a avut loc în India, unde un şofer al companiei a violat o clientă. Cazul a stârnit un uriaş scandal, generat de criticile asupra selecţiei şoferilor de către companie, scrie Mediafax.

Popularitatea aplicaţiei Uber în Europa şi în întreaga lume a dus la proteste şi din partea şoferilor de taxi, care se plâng că astfel de servicii intră pe piaţa companiilor de taxi fără să fie nevoite să suporte costuri la fel de mari pentru respectarea reglementărilor şi licenţe.

În mai multe dintre protestele organizate în Europa, şoferii de taxi nu au vizat direct servicii de tipul Uber, ci reglementările stricte care le creează dificultăţi să concureze cu acestea. De altfel, Uber a fost interzisă de justiţie în mai multe oraşe din Statele Unite şi Europa.

În cele mai multe oraşe din lume Uber practică tarife mai mici decât companiile de taxi. Însă în Bucureşti nu a putut. Pentru că firmele de taxi deja au tarife foarte mici. Au fost stabilite neloial între patronii lor, spune Consiliul Concurenţei care, în ianuarie a amendat cu jumătate de milion de euro 8 firme de taxi pentru formarea unui cartel.

Cum sunt selectați șoferii Uber

Aplicația Uber a fost testată din prima zi de zeci de bucureșteni. Unul dintre ei a descris experiența pe blogul personal și a explicat cum sunt selectați șoferii Uber.

- În momentul de față sunt două tipuri de șoferi: Cei care sunt angajați de Uber să testeze aplicația. Și cei care sunt pe cont propriu. Ultimii au fost recrutați prin platforma mergicumine.ro.

- Unul dintre șoferii recrutați s-a întâlnit cu reprezentanții Uber și i-a fost inspectată mașina.

- Mașinile șoferilor trebuie să fie mai noi de 2005, necolantate (și cel mai mic abțibild e interzis), șoferul scanează RCA-ul, permisul, buletinul și talonul, iar UBER identifică și îl anunță când îi expiră ceva, blocându-i accesul la aplicație dacă ceva nu este în regulă.

- La înscriere, șoferul trebuie să depună cazierul judiciar și pe cel auto.

- Ratingul se dă reciproc, între călător și șofer. În cazul în care există nemulțumiri, se oferă un punct. Dacă acest punctaj se repetă, contul respectiv este șters.

- Uber le dă șoferilor doar aplicația și îi pune să semneze un contract.

- Șoferii sunt plătiți săptămânal.

- Călătorul este invitat să poarte centura, lucru valabil și pentru șofer.

- Aplicația Uber folosește Google Maps, iar estimarea timpului de sosire o face aplicația.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri