În ciuda celor 14 miliarde de vizualizări și a celor 7,2 milioane de euro pe care i-a câștigat în 2015, starul absolut al YouTube-ului, PewDiePie, este supărat pe platforma de difuzare online. Suedezul a amenințat chiar că își va desființa canalul de pe YouTube când va atinge pragul de 50 de milioane de abonați.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
La ora redactării acestui material, canalul său avea 49.711.635 de abonaţi. Este cel mai vizionat canal de pe YouTube. Nu este de mirare că Felix Kjellberg, alias PewDiePie, s-a menținut și anul acesta în fruntea topului Forbes al celor mai bine plătite vedete ale platformei YouTube. De altfel, revista Time îl plasează în clasamentul său cu cele mai influente 100 de persoane ale planetei.
Dar ce face suedezul, fost vânzător de hot-dog, pentru un așa succes? Are o sarcină cât se poate de plăcută. Joacă jocuri video și povestește cum se face. E simplu! La asta se adaugă însă personalitatea sa jovială, simțul umorului și unele reacții extravagante.
Dincolo de distracție, e o activitate foarte profitabilă, care i-a adus anul trecut 7 milioane de euro. Cu toate acestea, suedezul a declarat că ar putea renunța cât de curând la canalul său de YouTube.
„YouTube încearcă să-mi omoare canalul!”
Într-o înregistrare postată pe canalul său, PewDiePie își exprimă nemulțumirea față de YouTube. Tânărul de 27 de ani reproșează platformei americane că îi boicotează canalul, că e „ca un copil care se joacă cu cuțitele” și că vrea să-i ucidă contul. El susține că numărul de vizualizări ale anumitor înregistrări video ar fi scăzut foarte puternic în ultimul timp. În plus, unele dintre realizările sale video n-ar mai apărea în sugestiile propuse abonaților.
Pentru a-și exprima revolta, vloggerul a luat o decizie importantă pentru lumea amatorilor de jocuri video. Într-o postare din 2 decembrie, PewDiePie afirmă că își va închide canalul atunci când va atinge 50 de milioane de abonați, adică în foarte scurt timp. Ar fi o undă de șoc colosală în rândul acestei comunități, echivalentă, în lumea muzicii, cu o veste de genul „Beyoncé sau Taylor Swift pun capăt carierei lor”.
O falsă despărțire?
Plecarea lui PewDiePie ar fi o decizie cu vizibile consecințe pentru gigantul IT american, care ar putea pierde din credibilitatea de care se bucură în rândul celor un miliard de vizitatori unici pe lună.
„YouTube nu dă nicio explicație concretă pentru această problemă. Și nu numai eu, dar și alți youtuberi se plâng de aceeași problemă”, acuză PewDiePie.
Într-adevăr, de mai multe luni numeroși youtuberi s-au decis să-și închidă canalele pentru a protesta față de cifrele care ar fi, susțin ei, modificate de YouTube fără știința lor.
Conflictul dintre PewDiePie și YouTube nu este nou. În ianuarie 2016, youtuberul a lansat împreună cu alți vloggeri de succes propria lor platformă, Revelmode, fiind nemulțumiți de politica YouTube de împărțire a câștigurilor. 45 la sută din încasările din publicitate reveneau direct YouTube-ului.
Cu toate acestea, starul suedez nu a părăsit YouTube-ul. De fapt, PewDiePie nu o va face nici când va atinge pragul de 50 de milioane de abonați. În înregistrarea contestatară, tânărul suedez spune că își va continua înregistrările video, dar pe un cont nou de YouTube.
La rândul său, YouTube neagă faptele reproșate și afirmă că dacă statisticile vloggerului par să se schimbe, asta se datorează numeroaselor suspendări de conturi inactive operate în ultimul timp. Un purtător de cuvânt a declarat că a făcut o examinare aprofundată asupra fenomenului și nu a constatat nicio diminuare neobișnuită a abonaților. Atunci? Să fie vorba de o lovitură de imagine din partea lui PewDiePie? se întreabă comentatorii.
(sursa: ouest-france.fr)