La începutul acestui an, Trump, în vârstă de 78 de ani, a încercat să atragă tinerii alegători de sex masculin, abordând YouTuberi și realizatori de podcasturi, mulți dintre aceștia fiind tineri și extrem de populari în rândul generației Z și simpatizanți ai mișcării sale MAGA, relatează Independent. Înconjurat de consilieri de campanie de vârstă mijlocie, fostul președinte a apelat la sfatul fiului său cel mai tânăr, Barron.
Potrivit unui material realizat de Eric Cortellessa de la Time, Susie Wiles, șefa campaniei Trump, l-a însărcinat pe Alex Bruesewitz, consilier de campanie, să întocmească o listă de show-uri la care ar putea participa candidatul Partidului Republican.
Apoi Barron Trump a luat decizia finală. „Am o listă de podcasturi pe care aș vrea să ți le propun”, i-ar fi spus consilierul de campanie lui Trump. „Ai vorbit despre asta cu Barron?” a replicat Trump, înainte ca Bruesewitz să mărturisească: „Nu, domnule”. „Sună-l pe Barron și vezi ce părere are și anunță-mă”, a concluzionat Trump, potrivit articolului.
Cortellessa a declarat miercuri într-o postare pe X că asistentul a obținut în cele din urmă acordul adolescentului Trump pentru astfel de apariții.
„După ce s-a străduit să îl contacteze pe fiul cel mic al lui Trump, pe care Melania l-a ferit de lupta politică, Bruesewitz a obținut acordul lui Barron”, a scris jurnalista de la Time.
Trecerea inițială de la media tradițională la rețelele sociale l-a purtat pe Trump - și o mare parte din campania sa - prin ape necunoscute, determinându-l să apeleze la Barron și la cel mai bun prieten al său, Bo Loudon, influencer, pentru a-l ajuta să navigheze în lumea celebrităților și influencerilor de pe internet.
„Ei nu cresc uitându-se la televizor la fel ca noi”, a declarat Trump pentru Daily Mail în septembrie, despre tinerii potențiali alegători. „Ei cresc uitându-se la internet sau la un computer, nu-i așa?”.
O sursă din campanie anonimă a numit anterior tactica agresivă a noilor media „Trump pe steroizi”, atunci când a vorbit cu CNN.
În timpul celei de-a treia sale candidaturi la Casa Albă, Trump a stat de vorbă cu YouTuberul Logan Paul, comediantul Theo Von, podcasterul Lex Freidman, YouTuberii Nelk Boys, comentatorul politic Ben Shapiro, antreprenorul Patrick Bet-David și, cel mai recent, cel mai popular realizator de podcast din lume, Joe Rogan.
Trump a participat, de asemenea, la un interviu de 90 de minute cu influencerul Kick Adin Ross în luna august, în cadrul căruia fostul președinte a primit cadou un Rolex de aur strălucitor și o Tesla Cybertruck. Se spune că Barron și Bo ar fi fost în spatele acelei apariții la momentul respectiv.
Jason Miller, un consilier al lui Trump, a declarat pentru podcastul „Deep Dive” al Politico că selecțiile lui Barron au fost „aurul absolut al ratingurilor care au rupt internetul”.
În primele ore ale zilei de miercuri, în timp ce Trump își declara victoria la petrecerea din noaptea alegerilor, Dana White, CEO al UFC și aliat al acestuia, i-a salutat pe influencerii implicați în campania lui Trump.
Editor : A.C.