Un studiu a dezvăluit care sunt parolele cel mai des folosite în online. Printre acestea se numără numele animalelor de companie, dar şi numele rudelor şi al echipelor sportive preferate.
Potrivit datelor centralizate de Centrul Naţional de Securitate Cibernetică (NCSC) din Regatul Unit, din acest total, până la 15% dintre britanici utilizează numele animalelor lor de companie ca parole pentru a-şi "proteja" conturile online, 14% folosesc numele membrilor familiei ca parte a propriilor parole de acces, iar 6% integrează în conţinutul parolei numele clubului sau al echipei sportive preferate.
De asemenea, 13% dintre persoanele chestionate se folosesc de o dată importantă pentru a compune respectiva parolă, în timp ce o pondere de 6% recunoaşte faptul că parola este construită în jurul cuvântului... "parolă".
"Ne putem identifica ca o naţiune iubitoare de animale, însă folosirea numelui animalului de companie ca parolă vă poate face o ţintă uşoară pentru infractorii cibernetici. Aş îndemna pe toată lumea să viziteze cyberaware.gov.uk şi să urmeze îndrumările noastre privind setarea unor parole sigure, unde recomandăm utilizarea a trei cuvinte aleatorii în conţinutul parolei", a explicat Nicola Hudson, director de Politici şi Comunicaţii la NCSC, citat de Agerpres.
Blogul Eset precizează că NCSC a îndemnat pe toată lumea să evite o altă greşeală comună în rândul creării parolelor, şi anume folosirea aceleiaşi parole pentru multiple conturi.
"În schimb, aceştia recomandă utilizarea unei parole sau expresii unice şi solide pentru fiecare dintre conturile dvs., în special cele valoroase. Ori de câte ori este posibil, acestea ar trebuie asociate cu un nivel în plus de protecţie - autentificarea cu mai mulţi factori. Pentru a evita dificultăţile în a vă aminti toate credenţialele de acces, aţi putea lua în considerare şi utilizarea unui manager de parole", notează sursa citată.
Sondajul realizat în Marea Britanie a dezvăluit, totodată, că oamenii creează din ce în ce mai multe conturi online. Astfel, peste un sfert (27%) dintre respondenţi au afirmat că au cel puţin încă patru conturi noi, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar 6% declară că au adăugat peste zece conturi noi în ultimele 12 luni.
Eset a fost fondată în anul 1992 în Bratislava (Slovacia) şi se situează în topul companiilor care oferă servicii de detecţie şi analiză a conţinutul malware, fiind prezentă în peste 180 de ţări.
Editor : A.P.