Preţul poate fi considerat foarte decent mai ales dacă aveţi deja acasă un Playstation 4 şi chiar şi dacă nu aveţi, per total va fi mai ieftină decât competitorii săi Oculus Rift sau HTC Vive.
Există însă o serie de add-on-uri pe care va trebui să le achiziţionaţi săi care „nivelează” puţin terenul de joacă. Spre exemplu, modelul de baza al Playstation VR nu vine la pachet cu controllerele Playstation Move şi nici cu Playstation Camera care este necesară sistemului de realitate virtuală. Un reprezentant al japonezilor susţine că asta se întâmplă deoarece mulţi utilizatori de Playstation au cumpărat deja camera separat.
În orice caz, bundle-urile Playstation VR vor fi gândite pentru toate tipurile de utilizatori însă compania nu a divulgat mai multe detalii despre ce vor conţine acestea sau cât vor costa.
Sony a confirmat că varianta consumer a Playstation VR va avea un ecran OLED de 5,7 inchi capabil să redea jocuri care rulează cu până la 120 de frame-uri pe secundă. Ecranul are o rezoluţie de 1920 pe 1080 rgb ceea ce înseamnă că fiecare pixel în parte primeşte input de culoare full RGB.
Compania a promis de asemenea şi 50 de jocuri care vor fi lansate între luna octombrie şi sfârşitul lui 2016. Deşi nici aici detaliile nu sunt numeroase, Sony a anunţat că unul dintre titlurile disponibile pentru Playstation VR va fi Star Wars: Battlefront, care reprezintă şi o exclusivitate pentru companie.
Spre deosebire de Oculus Rift, care a evoluat dintr-un prototip „de garaj” în gadgetul impresionant pe care îl vedem astăzi, Playstation VR a fost anunţat acum doi ani la GDC sub numele de Project Morpheus. Multe dintre piesele hardware au fost îmbunătăţite între timp însă per total kit-ul de realitate virtuală al Sony a rămas neschimbat, din punct de vedere al designului cel puţin.
Headset-ul are 9 LED-uri pentru monitorizarea mişcărilor capului pe un ax de 360 de grade şi Sony susţine că latența sistemului este mai mică de 18 milisecunde. Întrebarea este dacă aceste specificaţii combinate cu performanţele Playstation 4 vor rezultă într-o experienţă de utilizare competitivă cu ce au de oferit Oculus şi HTC.