Este vorba despre un site de cumpărături care transferă unor ONG-uri banii obţinuţi din comisioanele pe care le ia de la magazine. Astfel, utilizatorii donează în timp ce achiziţionează cadouri, cărți, îmbrăcăminte sau electronice.
Mecanismul platformei Buy and Help, dezvoltat de Radu Popescu, este simplu. Clienţii care intră pe site au la dispoziţie 40 de magazine de unde pot cumpăra aproape orice. O parte din valoarea produsului merge automat la cei care au nevoie de ajutor.
„De la protecţia animalelor şi sterilizarea lor, la protecţia copilului şi ajutor pentru familii sărace, cazuri medicale. E foarte important, cel puţin pentru mine, ca să dau înapoi ceva şi comunităţii şi societăţii pentru că ştiu că nu toţi oamenii au fost la fel de norocoşi ca şi mine”, a spus Radu Popescu.
Mai exact, tânărul IT-ist donează 60% din comisionul pe care magazinele online îl plătesc pentru reclamă şi intermedierea vânzărilor. Restul sumei merge pe plata taxelor şi impozitelor şi pe administrarea platformei. „Mi s-a părut o idee foarte bună. Eu îmi comand tot timpul cărţi online, de pe mai multe site-uri şi dacă tot fac asta aş putea să şi ajut pe cineva”, a spus Ana Maria Bujor, cumpărător.
Până acum, cele mai multe donaţii au mers pentru susţinerea unei tinere bolnave de cancer. Bani a primit şi ONG-ul "Arca lui Noe" din Cluj-Napoca, care se ocupă de îngrijirea câinilor fără stăpân.
„Întreţinerea maşinilor, combustibilul care e mult şi în funcţie şi de solicitări noi mergem şi în judeţ la urgenţe, campanii de sterilizare”, a declarat Finuca Bora, preşedinte al asociaţiei "Arca lui Noe".
Într-o săptămână, de când a fost deschisă platforma, au plecat peste 350 de lei din 45 de donaţii pentru opt cauze. Platforme asemănătoare sunt deja obişnuite în Statele Unite ale Americii. Iar datele oficiale arată că 23 la sută dintre utilizatorii de internet din România cumpără produse de pe site-uri. În 2014 aceste tranzacții au generat comisioane intermediarilor în valoare de 184 milioane de lei.