O platformă cu aplicaţii gratuite şi contracost îi ajută pe tinerii antreprenori din România să afle în ce ţări se caută aplicaţiile şi produsele lor.
„Află cum să îşi canalizeze strategiile de export şi în ce piaţă ar trebui să meargă cu prioritate”, spune Carmen Punga, Industry Manager Google România.
De exemplu, o firmă din Cluj-Napoca a dezvoltat o aplicaţie de scanare a apartamentelor, pentru a determina starea construcţiei și poate afla dacă va avea succes în Germania.
„Reuşim să vedem în spatele acestor faţade cu o cameră cu termoviziune, se văd exact toate problemele şi viciile ascunse dintr-o casă ori un bloc. Platforma celor de la Google mă ajută să îmi găsesc clienţii”, spune Letiţia Nădăşan, antreprenor.
„Furnizăm servicii de marketing digital. Adică ne ajutăm clienţii să îşi promoveze afacerea în mediul online şi să îşi găsească clienţi”, adaugă Emil Vadana, antreprenor.
Platforma de afaceri Google a fost prezentată la forumul regional de IT de la Cluj-Napoca. La finalul celor două zile, 100 de tineri au învăţat să lucreze în echipă prin jocuri interactive, după o metodă dezvoltată la universitatea Stanford din Statele Unite.
„Mi-a plăcut foarte mult elementul de lucru în echipă. Toată lumea a participat, atât cu idei, cât şi cu lucrul în sine. Pune foarte mult accent atât pe ideea în sine, cât şi pe lucrul în echipă”, spune unul dintre participanți.
400 de specialişti IT, reprezentanţi ai mediului academic şi studenţi pasionaţi de acest domeniu au participat la forumul Cluj Innovation Days pentru a afla cum să îşi transforme ideea într-o aplicaţie sau program, dar şi cum să o transforme într-o afacere.