O clădire pitorească din Sasebo, în sudul Japoniei, ascunde cele mai noi invenţii în materie de tehnologie. Hotelul Henn-na, în traducere „hotelul ciudat”, îşi întâmpină clienţii cu un robot umanoid.
Tot la intrare, un dinozaur robotizat este gata să răspundă în limba engleză solicitărilor venite de la clienţi. Principalul dezavantaj este că recepţionerii nu pot interacţiona direct cu oamenii. Tehnologia cu care sunt înzestraţi nu le permite să înţeleagă întrebările adresate, aşa că acţionează pe baza cererilor introduse printr-o interfaţă electronică.
Bineînţeles că aceşti roboţi nu pot să înlocuiască total angajaţii umani. Dar cel puţin în privinţa manierelor şi a felului în care tratează clienţii, au calităţi ireproşabile.
Valetul care ar trebui să transporte bagajele clienţilor a fost înlocuit tot de un robot, iar în camere, un mic dispozitiv electronic poate, prin comenzi vocale, să seteze intensitatea luminii sau alarma de trezire.
Climatizarea se face şi ea printr-un mecanism inteligent care reglează temperatura în cameră în funcţie de temperatura corporală a persoanei aflate în interior. Proiectul îşi propune implementarea unui nou concept de cazare, cel low-cost.
Preţul unei nopţi de cazare la hotelul din Japonia porneşte de la 56 de dolari, dar în vârf de sezon, camerele vor fi închiriate în urma unei licitaţii online.