Eleroanele, pragurile şi spoilerele devin utile chiar şi pentru cei care nu sunt pasionaţi de viteză. Avansul făcut în Formula 1 în materie de aerodinamică ajunge să perfecţioneze nu numai maşinile sport, ci şi frigiderele din supermarketuri. O companie care şi-a făcut o misiune din a găsi noi utilizări tehnologiei F1 a proiectat vitrine frigorifice care, deşi sunt deschise, nu permit transferul de aer şi temperatură. Inspiraţia a venit din modul în care eleroanele maşinilor de Formula 1 direcţionează aerul pentru a crea deportanţă, forţa de împingere a maşinii la sol, astfel încât curbele pot fi luate la viteze foarte mari. Marginile rafturilor au forma unei aripi întoarse iar direcţia din care este suflat aerul este precis calculată.
Sistemul este gândit în aşa fel încât tot aerul e direcţionat înapoi în frigider şi nimic nu iese afară. Prin urmare, nici nu răceşte aerul din jur vitrinei. Clienţii se simt mult mai confortabil în magazin, dar acesta nici măcar nu e cel mai mare avantaj.
Rafturile frigorifice au nevoie de mai puţină energie pentru a păstra aceeaşi temperatură. Raioanele cu frigidere deschise sunt printre cele mai mari consumatoare de energie din supermarket tocmai fiindcă aerul rece din rafturi ajunge să răcească o întreagă parte a magazinului.
Sainsbury's, al doilea cel mai mare lanț de supermarketuri din Marea Britanie deja testează frigiderele inspirate din Formula 1, iar rezultatele se traduc în economii uriaşe la curent. Potrivit Autoexpress, supermarketurile şi-au redus consumul de energie cu o treime. Şi cum Sainsbury's consumă 1% din toată electricitatea folosită în Marea Britanie, pentru vitrinele sale frigorifice, impactul este uriaş.
Supermarketurile însă nu sunt singurele interesate de secretele mașinilor de Formula 1. Aeroportul Heathrow, unul dintre cele mai aglomerate din lume, a apelat la tehnologia celor de la McLaren pentru a scurta timpul pe care avioanele îl pierd la sol. În încercarea de a-şi tine maşinile cât mai puţin în boxe atunci când apare o defecţiune, McLaren a lucrat decenii la rând la un software care monitorizează maşina şi anticipează problemele care ar putea apărea. Programul a fost adaptat pentru aeroportul Heathrow şi îi ajută pe controlorii de trafic să ia cele mai rapide decizii când vremea e rea şi nu se poate ateriza sau când avioanele au întârziere iar pista pe care trebuiau să aterizeze a fost deja ocupată. Programul face recomandări privind realocarea unor piste, situațiile când avioanele se mută de la o pistă la alta sunt eliminate și nu se mai pierde timp. Costurile operaționale scad iar eficiența creşte.
Tehnologia care ajută mașinile de Formula 1 să câștige curse e folosită și în medicină. Sunt peste 120 de senzori pe aceste mașini, ei înregistrează peste 500 de parametri diferiți iar datele ajung în timp real la șofer. Potrivit BBC, senzorii au fost adaptați pentru a-i ajuta pe doctori să urmărească în timp real ritmul cardiac, nivelul de oxigen şi presiunea sângelui unui pacient. Și o fac mult mai rapid decât aparatura medicală.