Facebook s-a lansat la 4 februarie 2004, la universitatea americană Harvard, ca proiect al unui student, Mark Zuckerberg. La început, accesul era limitat doar pentru studenţii de acolo, dar după scurt timp s-a extins la mai multe universităţi americane şi canadiene.
Reţeaua se deschide publicului larg în 2006, când oricine peste 13 ani poate să-şi creeze o pagină personală. Numărul de utilizatori va creşte într-un ritm rapid, de la 100 de milioane în 2008, la peste un miliard, 4 ani mai târziu.
Facebook ajută libertatea cuvântului, acolo unde cenzura şi guvernele domină mijloacele tradiţionale de comunicare. China a interzis accesul la pagină pentru a împiedica disidenţii să comunice.
În Egipt însă, reţeaua socială şi-a arătat puterea. Revoluţia din 2011, care l-a înlăturat de la putere la Hosni Mubarak, a fost organizată de activişti în mediul virtual.
După listarea la bursă, acţiunile au scăzut
Primul mare eşec pentru compania condusă de Mark Zuckerberg a venit în 2012, o dată cu listarea la bursa din New York. După un succes iniţial, valoarea acţiunilor a scăzut brusc iar mulţi investitori au pierdut bani.
În 2013, Facebook a lansat motorul de căutare Graph, un atac direct la marii rivali de la Google. Noul sistem se va baza pe preferinţele utilizatorilor pentru a uşura căutările.
Facebook a devenit ceva obişnuit în lumea modernă, dar viitorul său nu e sigur. Problemele financiare şi criticile venite pentru securitatea slabă a paginilor sale impiedică reţeaua să devină un jucător de talia lui Google, Apple sau Amazon.