Meta a prezentat primul prototip de ochelari cu realitate augmentată și inteligență artificială. Mark Zuckerberg a explicat, la conferința Connect din California, că noii ochelari numiți „Orion” vor permite utilizatorilor să vadă holograme integrate în lumea fizică. Mai mult, ei permit interacțiunea prin urmărirea mâinilor.
Numiţi „Orion”, ochelarii sunt echipaţi cu o cameră foto, căşti şi un asistent AI activat vocal, la fel ca ochelarii conectaţi Meta Ray-Ban care sunt pe piaţă de mai mulţi ani, informează AFP preluată de News.ro.
Ei includ, de asemenea, proiectoare minuscule pentru vizualizarea de videoclipuri, ecrane sau chiar persoane sub formă de holograme – toate acestea fără a purta căşti care izolează utilizatorul.
„Este ca o maşină a timpului”, a glumit Mark Zuckerberg, şeful Meta. „Ei oferă o privire în viitor care cred că va fi foarte interesantă”.
Miliardarul şi-a încheiat prezentarea anuală a noilor produse ale grupului cu acest nou dispozitiv, singura surpriză reală a evenimentului la Menlo Park (California), sediul companiei.
El a povestit cum a format o echipă, în urmă cu zece ani, pentru a realiza ochelari wireless, uşori (mai puţin de 100 de grame), capabili să proiecteze imagini clare, luminoase şi suficient de mari pentru a se potrivi pentru toate utilizările şi mediile, fără a împiedica contactul vizual cu cei prezenţi fizic.
Pentru a interacţiona cu diferitele funcţii, utilizatorul va folosi vocea şi gesturile, dar şi, potenţial, gândurile, datorită senzorilor de pe o brăţară.
„Aveţi nevoie de un dispozitiv care să poată trimite un semnal de la creier”, a subliniat directorul. „Acesta este primul dispozitiv alimentat de interfaţa noastră neuronală pe încheietura mâinii”.
Fondatorul Facebook a schimbat numele gigantului reţelelor de socializare în Meta la sfârşitul anului 2021, pentru a semnala trecerea către metavers, viziunea sa asupra viitorului internetului şi al informaticii, unde lumea reală şi cea virtuală se vor îmbina prin intermediul dispozitivelor de realitate augmentată şi virtuală (AR şi VR).
Editor : Ana Petrescu