De ce Instagram ascunde like-urile

Data actualizării: Data publicării:
instagram shutterstock_558055906
FOTO: Shutterstock

Instagram ascunde like-urile. Platforma a început să testeze acest lucru, motivând că dorește ca utilizatorii să se concentreze pe conținut, nu pe numărul de like-uri. Experimentul a început în această săptămână în Canada. Primii care sunt afectați de această măsură sunt aşa-numiţii influenceri, cei care câștigă bani în funcție de numărul celor care le apreciază postările.

Instragram, una dintre cele mai utilizate platforme de socializare şI entertainment, a început un test prin care ascunde numărul de like-uri primit de o postare, acesta putând fi văzut doar de cel care postează. Utilizatorii sunt întâmpinaţi pe pagina de socializare cu mesajul: ""Ne dorim ca urmăritorii să se concentreze asupra conținutului, nu asupra numărului de aprecieri pe care le strânge o postare".

Cristian Florea, specialist în social media: „Like-urile astea se numesc vanity metrics, mai degrabă, adică sunt nişte statistici care te fac pe tine să te simţi bine, care confirmă faptul că e ok ce ai postat tu acolo. Acest vanity matrics nu dispare, dispare din perspectiva celui care te urmăreşte, dar din perspectiva ta nu dispare, adică tu oricum o să vezi câţi ţI-au dat like şi oricum îţi confirmă conţinutul respectiv”.

Experimentul a început în această săptămână în Canada şi are menirea de a testa reacţiile utilizatorilor. Cei care ar putea avea de suferit pe urma acestor modificări ar fi creatorii de conţinut sau cei cunoscuţi ca "influenceri", care câştigă bani în funcţie de numărul de urmăritori şi de aprecieri pe care le primesc.

Radu Țibulcă, realizator ProFM: „Având în vedere faptul că foarte mulţi creează conţinut pentru validare, probabil această măsură i-ar descuraja pe foarte mulţi dintre ei, nemaiputând să se bucure de aprecierea oamenilor şI de faptul că cei din jur văd cât de vizualizat e conţinutul respectiv”.

Ralu Andronache, creator de conţinut: „Din punctul meu de vedere, ar putea fi privit din două perspective. O dată din perspectiva unui om care până la urmă postează pe pagina personală şi atât, interacţionează cu prieteni, cu persoane cunoscute şi aşa mai departe, dar mi se pare că şi ca content creator cum sunt eu, de exemplu, ar putea fi cu dus-întors, pentru că tu ai o audienţă, audienţă care e formată şI ea din branduri şi aşa mai departe, şi brandurile se uită şi la like-uri”.

Platforma de socializare a atins anul trecut un miliard de utilizatori din toată lumea. Aceeaşi măsură ar putea fi luată şi de alte reţele sociale.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...