Instagram ascunde like-urile. Platforma a început să testeze acest lucru, motivând că dorește ca utilizatorii să se concentreze pe conținut, nu pe numărul de like-uri. Experimentul a început în această săptămână în Canada. Primii care sunt afectați de această măsură sunt aşa-numiţii influenceri, cei care câștigă bani în funcție de numărul celor care le apreciază postările.
Instragram, una dintre cele mai utilizate platforme de socializare şI entertainment, a început un test prin care ascunde numărul de like-uri primit de o postare, acesta putând fi văzut doar de cel care postează. Utilizatorii sunt întâmpinaţi pe pagina de socializare cu mesajul: ""Ne dorim ca urmăritorii să se concentreze asupra conținutului, nu asupra numărului de aprecieri pe care le strânge o postare".
Cristian Florea, specialist în social media: „Like-urile astea se numesc vanity metrics, mai degrabă, adică sunt nişte statistici care te fac pe tine să te simţi bine, care confirmă faptul că e ok ce ai postat tu acolo. Acest vanity matrics nu dispare, dispare din perspectiva celui care te urmăreşte, dar din perspectiva ta nu dispare, adică tu oricum o să vezi câţi ţI-au dat like şi oricum îţi confirmă conţinutul respectiv”.
Experimentul a început în această săptămână în Canada şi are menirea de a testa reacţiile utilizatorilor. Cei care ar putea avea de suferit pe urma acestor modificări ar fi creatorii de conţinut sau cei cunoscuţi ca "influenceri", care câştigă bani în funcţie de numărul de urmăritori şi de aprecieri pe care le primesc.
Radu Țibulcă, realizator ProFM: „Având în vedere faptul că foarte mulţi creează conţinut pentru validare, probabil această măsură i-ar descuraja pe foarte mulţi dintre ei, nemaiputând să se bucure de aprecierea oamenilor şI de faptul că cei din jur văd cât de vizualizat e conţinutul respectiv”.
Ralu Andronache, creator de conţinut: „Din punctul meu de vedere, ar putea fi privit din două perspective. O dată din perspectiva unui om care până la urmă postează pe pagina personală şi atât, interacţionează cu prieteni, cu persoane cunoscute şi aşa mai departe, dar mi se pare că şi ca content creator cum sunt eu, de exemplu, ar putea fi cu dus-întors, pentru că tu ai o audienţă, audienţă care e formată şI ea din branduri şi aşa mai departe, şi brandurile se uită şi la like-uri”.
Platforma de socializare a atins anul trecut un miliard de utilizatori din toată lumea. Aceeaşi măsură ar putea fi luată şi de alte reţele sociale.