De ce Instagram ascunde like-urile

Data actualizării: Data publicării:
instagram shutterstock_558055906
FOTO: Shutterstock

Instagram ascunde like-urile. Platforma a început să testeze acest lucru, motivând că dorește ca utilizatorii să se concentreze pe conținut, nu pe numărul de like-uri. Experimentul a început în această săptămână în Canada. Primii care sunt afectați de această măsură sunt aşa-numiţii influenceri, cei care câștigă bani în funcție de numărul celor care le apreciază postările.

Instragram, una dintre cele mai utilizate platforme de socializare şI entertainment, a început un test prin care ascunde numărul de like-uri primit de o postare, acesta putând fi văzut doar de cel care postează. Utilizatorii sunt întâmpinaţi pe pagina de socializare cu mesajul: ""Ne dorim ca urmăritorii să se concentreze asupra conținutului, nu asupra numărului de aprecieri pe care le strânge o postare".

Cristian Florea, specialist în social media: „Like-urile astea se numesc vanity metrics, mai degrabă, adică sunt nişte statistici care te fac pe tine să te simţi bine, care confirmă faptul că e ok ce ai postat tu acolo. Acest vanity matrics nu dispare, dispare din perspectiva celui care te urmăreşte, dar din perspectiva ta nu dispare, adică tu oricum o să vezi câţi ţI-au dat like şi oricum îţi confirmă conţinutul respectiv”.

Experimentul a început în această săptămână în Canada şi are menirea de a testa reacţiile utilizatorilor. Cei care ar putea avea de suferit pe urma acestor modificări ar fi creatorii de conţinut sau cei cunoscuţi ca "influenceri", care câştigă bani în funcţie de numărul de urmăritori şi de aprecieri pe care le primesc.

Radu Țibulcă, realizator ProFM: „Având în vedere faptul că foarte mulţi creează conţinut pentru validare, probabil această măsură i-ar descuraja pe foarte mulţi dintre ei, nemaiputând să se bucure de aprecierea oamenilor şI de faptul că cei din jur văd cât de vizualizat e conţinutul respectiv”.

Ralu Andronache, creator de conţinut: „Din punctul meu de vedere, ar putea fi privit din două perspective. O dată din perspectiva unui om care până la urmă postează pe pagina personală şi atât, interacţionează cu prieteni, cu persoane cunoscute şi aşa mai departe, dar mi se pare că şi ca content creator cum sunt eu, de exemplu, ar putea fi cu dus-întors, pentru că tu ai o audienţă, audienţă care e formată şI ea din branduri şi aşa mai departe, şi brandurile se uită şi la like-uri”.

Platforma de socializare a atins anul trecut un miliard de utilizatori din toată lumea. Aceeaşi măsură ar putea fi luată şi de alte reţele sociale.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Timothée Chalamet
Timothée Chalamet oferă „performanța anului” în filmul biografic despre Bob Dylan, spun criticii. Se pronunță...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...