Internetul de mare viteză devine tot mai accesibil pentru români. O arată statistica Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii. Numărul de conexiuni 4G a ajuns la 3,7 milioane, mai mult decât dublu faţă de acum un an. Asta înseamnă un sfert din conexiunile de internet mobil de mare viteză.
95% este rata de penetrare a internetului mobil în România, la jumătatea acestui an, arată datele Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii.
Catălin Marinescu, preşedintele ANCOM: „Ce ne-a dus de colo-colo, de la omul spectator la omul digital, ne-a dus practic evoluţia online-ului, faptul că în momentul de faţă, sincer, putem să accesăm orice aplicaţie şi o facem. Ce vor utilizatorii în momentul de faţă este internet plus mobilitate.”
Pentru internetul mobil de mare viteză s-au înregistrat 14,8 milioane de conexiuni. 65% dintre acestea sunt abonamente de internet mobil de bandă largă. Şi cererea pentru serviciile 4G a crescut - au fost înregistrate 3,7 milioane de astfel de conexiuni.
Valentin Popoviciu, vicepreşedinte RCS & RDS: „Vorbim de democratizarea accesului pentru că, dacă ne uităm la evoluţia tehnologică şi la lumea digitală, sunt mai mulţi factori care contribuie la dezvoltarea ei şi ne-au dus la această evoluţie rapidă: cercetarea-dezvoltarea, avem evoluţia puterii de procesare, care ne-a dus la posibilitatea de a utiliza dispozitive din ce în ce mai mici şi cu ecrane din ce în ce mai mari, care să ne permită acces oriunde şi oricând, avem apoi furnizorii de tehnologie de reţea, care ne-au permis să avem viteză de ordinul gigabit pe secundă în reţelele fixe şi viteze de ordinul sutelor de megabiţi pe secundă în reţelele mobile. Este cel mai important focus pentru noi ce am reuşit pe internetul fix să-l facem şi pe internetul mobil.”
Traficul de date per conexiune aproape ca s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă din 2015, a ajuns la 0,63 GB.
Yves Martin, director de marketing Orange: „Oamenii vor sa aibă libertatea de a alege, vor să aibă şi simplitate, dar vor şi instantaneitate - vor să fie conectaţi oriunde, zilnic.”
Ovidiu Ghiman, director executiv comercial business Telekom: „Peste 50 la suta din traficul de date mobile este trafic video, există noi formate de conţinut video care sunt consumate - filme scurte.”
Chiar dacă au telefoane inteligente şi internet rapid, românii se uita şi la televizor. La jumătatea anului, erau 7,2 milioane de abonaţi la servicii de de televiziune clasică, în creştere anuală cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din acest total, sunt 4,6 milioane de abonaţi la reţele prin cablu. A crescut şi numărul celor care au acces la televiziunea în format digital, la 4,5 milioane de abonaţi.
Bogdan Bucurei, director marketing UPC: „Suntem într-un business de divertisment, divertisment şi conectivitate, şi trebuie să-i aducem aceste servicii clientului acolo unde este el.”
Declaraţiile au fost făcute în cadrul conferinţei International Digital Forum, organizata de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale.