Presa americană vorbeşte însă despre un parteneriat între Apple şi Nike. Cele două companii ar lucra în secret la următoarea brăţară inteligentă de fitness, un dispozitiv care, dincolo de numărarea caloriilor şi bătăilor inimii, ar putea controla de la distanţă şi alte dispozitive. Este o nişă din care Apple ar putea câştiga mult mai mult pe termen scurt.
Noul pariu al Apple pare să fie o brățară simplă, din cauciuc, folosită în special de sportivi pentru a-și monitoriza efortul zilnic. Însuși șeful Apple, Tim Cook, poartă de ceva vreme încoace această brățară, FuelBand, scoasă pe piaţă de Nike în 2012.
Brăţara se foloseşte de un accelerometru ca să indice numărul de paşi făcuţi, de calorii arse şi de bătăi ale inimii, informaţii pe care le afişează pe un ecran din leduri. Când brăţara este conectată la iPhone sau iPad, informaţiile sunt transmise către contul Nike al utilizatorului care poate să-şi urmărească progresul zilnic.
Dar Apple vrea să facă din următoarea brăţară de fitness un dispozitiv mult mai inteligent, capabil chiar să controleze, de la distanţă, telefonul sau tableta.
Deşi Nike avea în plan să scoată pe piaţă o nouă variantă a brăţării, îmbunătăţită, compania a anunţat recent că va concedia mare parte din echipa care se ocupa de acest produs şi că nu promite lansarea unui nou model. Aparent, Nike renunţă la afacerea cu dispozitive mobile pentru a lăsa cale liberă celor de la Apple. Nike ar urma să se concentreze pe producerea de aplicaţii sport, iar Apple ar prelua producţia efectivă de brăţări inteligente. Există şi zvonuri potrivit cărora cele două companii ar forma, de fapt, un parteneriat pentru dezvoltarea unei brăţări inteligente mai avansate, conectată la dispozitivele Apple, potrivit CNN.
Cele două companii nu ar fi la prima colaborare. Nike a dezvoltat împreună cu Apple pachetul Nike + iPOd, un kit care conţine senzori wireless pentru pantofii Nike şi un receptor pentru iPod. Senzorii trimit informaţii către iPod, care ţine evidenţa timpului, distanţei şi vitezei de alergare. Dincolo de produse, legătura dintre cele două companii este chiar Tim Cook, şeful Apple, care face parte din consiliul de conducere al Nike de nouă ani.
Un nou parteneriat ar fi un pas logic pentru Nike, care nu ar puterea să inoveze mai mult decât a făcut-o deja. Iar Apple are nevoie de o comunitate deja formată de utilizatori de brăţări. Nike a strâns deja 20 de milioane de utilizatori online ai aplicaţiilor sport marca Nike. Miza este piaţa dispozitivelor de monitorizare a activităţilor fizice, care pare a fi următorul teren de luptă pentru marii producători de electronice. Analiştii de la IHS estimează că această nişă va ajunge la o valoare de 2,3 miliarde de dolari în 2017 şi că va genera vânzări de 250 de milioane de brăţări în următorii cinci ani.