Dacă va decide că spune adio telefoniei mobile, este posibil ca Blackberry să găsească vreun grup chinez gata să preia pe un pumn de dolari această divizie problematică. Este însă puțin probabil ca grupul canadian să vândă și patentele, deoarece de pe urma lor câştigă şi acum bani.
„Le-am spus investitorilor că trebuie să facem bani cu divizia de telefoane. Ce încerc să fac este să mă asigur că vom aplica cele mai bune active ale noastre la nevoile pieţei atât pe termen scurt cât şi pe termen lung”, a declara președintele companiei, John Chen.
Rezultatele financiare arată din ce în ce mai rău. 2013 a fost un fiasco pentru Blackberry. Au tras linie şi au descoperit că au ieşit pe minus cu aproape șase miliarde de dolari.
Telefonia mobilă ar mai avea o şansă dacă va fi avea vânzări de 10 milioane de unităţi anual, însă e deprate de această cifră. În perioada de vârf, 2011, compania a vândut 52,3 milioane de telefoane, în timp ce în primele trei luni ale anului livrările au scăzut sub 2 milioane.
Dacă în primii ani de la apariţia telefoanelor inteligente Blackberry controla 60% din piaţa americană, acum numai contează absolut deloc.
Nu este clar ce ar putea face Blacberry dacă ar renunţa la telefonai mobilă. Compania mai dezvoltă softuri de securitate, dar e mai mult cercetare cât producţie serioasă care să asigure un business.
Noua conducere a grupului canadian vede salvarea într-o schimbare totală de direcţie către serviciile medicale, financiare şi juridice, unde securitatea datelor e indispensabilă.
Se pare că Blackberry este la un pas să adopte reţeta Nokia: fără o divizie de telefonie şi concentrare maximă pe investiţii în sectoare cu potenţial de creştere. Canadienii iau în calcul posibilitatea unor achiziţii şi parteriate pentru a-şi putea extinde serviciile în alte sfere. O nişă cu mare potenţial pe care Blacberry ar vrea să intre este cea a soluţiilor conectării electronicelor şi electrocasnicelor la telefoanele inteligente. Dar pentru asta are nevoie de parteneriate.