București, Pasajul Universității, puntul zero al Capitalei. Teoretic, un străin care ajunge aici poate afla câte ceva despre obiectivele turistice ale capitalei sau despre transportul în comun folosind panourile electronice amplasate de Primărie.
Însă cele patru panouri care au costat 100.000 de euro nu mai funcționează de multă vreme. Desigur, un turist ar mai putea să apeleze la Biroul de Informare aflat la câțiva metri distanță. Dar dacă vine într-un city break în Capitala României, turistul trebuie să își caute informațiile în altă parte, căci bugetarii au program doar de luni până vineri.
Respectivului turist i-ar fi mult mai la îndemână să descarce o aplicație numită Bucharest CityApp. A fost lansată la începutul anului și, în prezent, este folosită de aproape 11.000 de oameni. Cei mai mulți sunt români, spune Alexandru Filip, unul dintre creatorii aplicației.
„În aplicație am inclus șase rute turistice. O rută principală, o rută a secretelor, ruta comunistă, unde am inclus Casa Poporului și Casa Presei Libere. Dacă dăm click pe hartă ia traseul din Google by default la pas. Dacă vreau să merg cu mașina, schimb ruta cu mașina”, spune Alexandru Filip.
Dar aplicația conține mult mai mult decât obiectivele turistice. Utilizatorul poate să afle care e cea mai apropiată farmacie de locul în care află, sau să își cumpere bilet la un concert ori la o piesă de teatru.
Nu în ultimul rând, Bucharest CityApp funcționează și ca o rețea de socializare. De exemplu, poți să îți chemi prietenii să vină să ia masa cu tine la un anume restaurant.
La cei 27 de ani ai săi, Alexandru este cel mai bătrân membru al echipei care a conceput Bucharest CityApp. Cu totul, sunt şapte oameni și o parte sunt încă studenți.
„Firma noastră a început ca organizatoare de evenimente. Organizam conferințe și tururi prin țară, evenimente care aveau ca scop promovarea României în mediul on-line. Apoi am adăugat componenta de consultanță”, spune Alexandru Filip, antreprenor.
De dezvoltarea propriu-zisă a aplicației s-a ocupat o firmă de IT din Sibiu și, cu totul, aplicația a costat 25.000 de euro. Ca să apară pe Bucharest CityApp, restaurantele, companiile de taxi sau magazinele plătesc o taxă lunară de câțiva zeci de euro. În acest fel, investiția s-ar putea amortiza până la sfârșitul anului.