Dacă în 2001, Bucureştiul avea puţin peste 400.000 de vizitatori, acum sunt de patru ori mai mulţi. Aproape un milion dintre ei sunt străini.
„Îmi plac cluburile, barurile şi fetele. E prima dată când sunt în Bucureşti”, spune un turist italian.
„Aveţi o arhitectură diversă. Trebuie să aveţi grijă de ea. E foarte bogată”, spune o turistă venită din Franța.
Principalul atuu al Bucureştiului îl reprezintă preţurile mici. O noapte de cazare costă în medie 30 de euro, cu mic dejun inclus, o cină în oraş costă în jur de 15 euro, în timp ce o vizită la un muzeu rar depăşeşte 10 euro. Şi mai ieftin e transportul în comun: 55 de eurocenţi o călătorie cu metroul şi 30 de eurocenţi una cu autobuzul.
„E foarte ieftin. Am cheltuit fiecare şapte euro pe noapte, la hostelul la care am stat, în centrul Bucureştiului”, spune un turist italian.
„Preţurile de aici sunt cu 10-20% mai mici decât cele din Turcia, din Ankara, de unde sunt eu”, spune un turist venit din Turcia.
Un alt avantaj este faptul că oraşul este accesibil de pe aproape toate continentele.
Dan Anghelescu, reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism: În Bucureşti sunt peste 32 de companii aeriene care operează de pe Otopeni şi aproximativ 90 de oraşe, de destinaţii cu care este conectat.
Străinii au la dispoziţie aproape 20.000 de locuri de cazare, de aproape trei ori mai multe faţă de acum un deceniu şi jumătate.
Dan Anghelescu, reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism: Am observat o creştere foarte, foarte mare a hotelurilor de patru stele. Foarte multe hoteluri de trei stele s-au transformat în patru stele, iar blocurile noi care nu au putut fi vândute s-au transformat în hoteluri de patru stele.
Conform portalului bookingbucharest.ro, aproape 60% dintre cei care vizitează Bucureştiul vin în interes de serviciu sau ca să încheie afaceri, 20 la sută în regim City Break, iar alte 20 de procente vin în Capitală pentru concerte sau în cadrul unor circuite prin întreaga ţară.
„Eram în vizită la Braşov şi am ajuns ieri şi la Bucureşti”, spune o turistă.
Şi totuşi, capitala României rămâne în coada clasamentelor. E vizitată de un milion şi jumătate de turişti anual, de zece ori mai puţini decât la Londra şi Paris şi de trei ori mai puţini ca la Praga. De vină este lipsa promovării, spun stăinii.
„Nu înţeleg! Vorbeam cu prietenii mei din salonul hotelului şi nimeni nu vorbea despre România. Nu faceţi nimic ca să vorbim despre ea. Nu înţeleg de ce”, spune o turistă franceză.
Aproape 200 de milioane de euro cheltuiesc, într-un an, cei care vizitează Bucureştiul.