Când vine vorba de înghesuirea pasagerilor, imaginaţia constructorilor de avioane chiar nu are limite. Francezii de la Airbus au aplicat și în Europa, și în America pentru un brevet ce aminteşte mai degrabă de Tetris decât de călătoriile cu avionul. Scaunele sunt aranjate unele deasupra altora.
La avioanele cu trei rânduri de scaune, la rândul din mijloc, care nu are deasupra compartimente de bagaje, apare un alt rând, suspendat. Airbus îl numeşte „mezanin" şi argumentează că „în transportul modern, în mod special în cel aerian, este foarte important, din punct de vedere economic, să se folosească spaţiul disponibil în cel mai eficient mod”.
Pentru pasagerii claustrofobi, Airbus dă asigurări că designul oferă un înalt grad de confort, însă nu spune ce face mai exact pentru oamenii care s-ar putea trezi cu o baltă de cola în poală, venită de la vecinul de deasupra.
Nu e însă singura idee bizară a celor de la Airbus. Cu mai puţin de un an în urmă, constructorul voia un alt patent pentru un avion în formă de farfurie zburătoare. Avantajul principal era că astfel poate aranja scaunele circular şi, din nou, pot intra mai mulţi oameni. În centrul aeronavei e desenat un lift pe unde ar intra pasagerii, însă designul nu a entuziasmat analiştii care au comentat că avionul arată ca o gogoaşă americană.
Airbus a mai încercat să reinventeze şi scaunele de avion. Un brevet al companiei vine cu ideea înlocuirii scaunelor cu ceva ce seamănă mai degrabă a şa de bicicletă. Una rabatabilă chiar. În rest nu mai rămâne mare lucru, spătarul e redus la o tăblie, iar cotiera se pretează unui autobuz. Cei care au văzut aplicaţia pentru brevet spun că s-a reinventat de fapt un dispozitiv medieval de tortură, însă alţi francezi, Zodiac Seats France, au venit cu o idee aproape la fel de extremă: scaune hexagonale dispuse pe direcţii opuse, astfel încât să fie loc pentru cât mai mulţi pasageri.
Din păcate pentru cei mai puţin sociabili, ar sta faţă în faţă cu alţi pasageri cu care s-ar putea întelege destul de prost, mai ales dacă îndrăznesc să se ridice de pe scaun și să iasă pe coridor.
Francezii însă nu sunt campionii necontestaţi ai invenţiilor trăznite. Şi irlandezii de la Ryanair au imaginaţie când vine vorba de făcut economii. Ei s-au gândit că n-are rost ca oamenii să stea jos în timpul zborului când pot sta la fel de bine şi în picioare. Au venit cu un model de scaun în care pasagerul nu stă tocmai așezat, ci mai degrabă se sprijină de un spătar. În aceeaşi perioadă, directorul companiei anunţa public că se gândeşte să introducă taxa pentru folosirea toaletei. Şi tot de la el a venit explicaţia care a clarificat viziunea: avionul nu e nimic mai mult decât un autobuz cu aripi.