Foto: Gulliver/GettyImages
„Apple a stabilit că, în foarte puţine cazuri, adaptoarele pentru priză de perete cu două ştifturi de contact proiectate pentru a fi utilizate în Europa continentală, Australia, Noua Zeelandă, Coreea, Argentina şi Brazilia se pot rupe, prezentând astfel un risc de electrocutare dacă sunt atinse. Aceste adaptoare de priză de perete au fost livrate între 2003 şi 2015 împreună cu dispozitive Mac şi unele dispozitive iOS şi se regăsesc inclusiv în setul de adaptoare pentru călătorii Apple.
„Deoarece siguranţa clientului este întotdeauna de maximă prioritate, am decis în mod voluntar să înlocuim gratuit fiecare adaptor de priză de perete afectat cu un adaptor nou, reproiectat”, anunță Apple.
Compania americană a publicat și un ghid ce poate fi urmat pentru a identifica dispozitivele cu probleme:
Foto: apple.com
„Compară adaptorul tău cu cele din imaginea de mai sus. Un adaptor de priză de perete afectat are 4 sau 5 caractere ori niciun caracter afişat pe verticală în fanta interioară, în locul în care se ataşează la adaptorul de alimentare Apple. Adaptoarele reproiectate au în fanta respectivă un cod regional format din 3 litere (EUR, KOR, AUS, ARG sau BRA)”, se arată în comunicatul Apple.
Ce trebuie să faceți pentru a înlocui produsele cu probleme:
Adaptoarele cu probleme pot fi înlocuite la furnizorul de service autorizat Apple local, anunță compania. „Asigură-te că ai la îndemână numărul de serie al dispozitivului tău Mac, iPad, iPhone sau iPod, deoarece procesul de înlocuire presupune verificarea acestuia. Este uşor să găseşti numărul de serie al unui dispozitiv”, se arată în comunicatul Apple. De asemenea, „în cazul în care consideri că ai plătit pentru o înlocuire din cauza acestei robleme, contactează Apple pentru o rambursare”.
Celelalte adaptoare de priză de perete, inclusiv cele pentru Statele Unite, Regatul Unit, China şi Japonia, şi adaptoarele de alimentare USB Apple nu sunt afectate de acest program.