Aflați în continuare pe un munte de bani lichizi, americanii de la Apple și-au bugetat pentru anul viitor cheltuieli de capital record, de 10,5 miliarde de dolari. O parte din această sumă va finanța construcția noului sediu al companiei. Însă cei mai mulți bani vor fi investiți în noi echipamente de producție.
Apple deja are roboți care lustruiesc carcasele telefoanelor iPad și tabletelor iPhone, freze care taie perfect carcasele de aluminiu ale calculatoarelor Mac și multe alte echipamente de testare și finisaj. Majorarea acestor investiții în 2014 ar putea fi un semn că Apple se pregătește să își diversifice gama de produse. Ar putea fi în același timp un semn că atenția obsesivă a celor de la Apple pentru detalii a devenit și mai mare. Cert este că această atenție a făcut ca Apple să aibă un proces de producție diferit de cel al companiilor rivale.
Potrivit Bloomberg, în vreme ce alte companii concep înfățișarea și funcționalitatea produselor cu ajutorul unor firme partenere specializate pe design, cei de la Apple își concep produsele fără ajutorul nimănui.
În același timp, alte companii lasă fabricile partenere din China să stabilească strategia prin care să producă în cantități mari un model de telefon sau o tabletă. Cei de la Apple le spun exact chinezilor ce să facă și le oferă și roboți și mașinării ca să le ușureze munca.
Rezultatele acestei strategii se văd până la urmă atât în profitul Apple cât și în prețul produselor pe care compania americană le vine. Investițiile în roboți și echipamente scad costurile de producție. Însă, pe de altă parte, calitatea finisajelor îi ajută pe cei de la Apple să își vândă iPhone-urile și iPad-urile la un preț mai mare decât cel cerut de companiile rivale pentru telefoanele și tabletele lor.