Apple începe să dezvolte un nou model de afaceri

Data publicării:
apple crop getty
Foto: Guliver/GettyImages

Apple își schimbă modelul de business. Compania se distanțează de iPhone și caută noi surse de profit. Iar serviciile pe bază de abonament par a fi acum noua nişă extrem de profitabilă din piaţă.

Vânzările smartphone-urilor produse de Apple continuă să scadă la nivel mondial, cu o tendinţă mult mai vizibilă în China. Printre motive se numără preţurile din ce în ce mai mari ale gageturilor, dar şi obiceiul utilizatorilor de a păstra mai mult timp produsele.

În aceste condiţii, Apple se reorientează şi începe să-și dezvolte un nou model de afaceri, bazat pe servicii pe bază de abonament. Compania deja a lansat un serviciu de streaming video, o platformă de jocuri prin streaming, un serviciu financiar și o aplicaţie de ştiri pe bază de abonament.

Acum a făcut un nou pas. Înlocuieşte legendara platformă iTunes pe computere şi laptopuri după 18 ani. Totuşi, nu va dispărea de tot, funcţiile sale vor fi preluate de alte trei aplicaţii.

Dezvoltat iniţial pentru a asculta muzică şi pentru a gestiona conținutul muzical pentru dispozitivele iPod, iTunes a ajuns să înglobeze şi funcţii de video, podcast, plus că era folosit şi pentru actualizarea şi crearea de copii de rezervă pentru toate produsele Apple.

Dar, deși a revoluționat industria distribuției de muzică și conținut video, în prezent, utilizatorii preferă să consume astfel de conținut pe platformele de streaming precum YouTube, Spotify, Deezer sau Vimeo. Iar prin această mişcare Apple speră să atragă o bună parte din cei 900 de milioane de posesori de iPhone către serviciile sale digitale, mai ales că acestea vor fi integrate în viitoarea versiune a sistemului de operare pentru smartphone-uri.

Bineînţeles, Apple nu va abandona în totalitate iPhone, care încă aduce cea mai mare parte a banilor. Compania îşi diversifică sursele de venit, în condiţiile în care vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 17 la sută în primele trei luni ale anului, la 31 miliarde de dolari. În acelaşi timp, serviciile au adus 11,5 miliarde de dolari, un record pentru compania americană, care a avut venituri totale de 58 de miliarde de dolari în primul trimestru al anului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani