Tradiţionalele meniuri ar putea trece în era digitală. O aplicaţie pentru telefoane inteligente creată în Transilvania a ajuns în restaurante celebre din New York. Cu ajutorul ei, clienţii pot da comanda, fără să mai cheme ospătarul.
Ideea acestei aplicaţii îi aparţine unui fost proprietar de cafenea.
„Am realizat că nu există o metodă eficientă pentru a servi oamenii în timpul orelor foarte aglomerate în localuri, iar atunci am început să cercetez piaţa, să vedem dacă există o soluţie tehnică în acest sens,” povestește Lucian Cramba, antreprenor.
Grupurile mari de clienţi pot împărţi nota de plată direct din aplicaţie.
„De multe ori aşteptăm poate prea mult, ne pierdem răbdarea, e o idee bună, de viitor,” spune un client.
„Nu întotdeauna vrei să ai contact cu chelnerul sau chelneriţa şi faptul că poţi să plăteşti nota fără să mai ai contact e foarte smart,” adaugă altul.
Aplicaţia a ajuns şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Un restaurant din New York a pus în aplicare ideea românului.
„Patronul a fost foarte entuziasmat de acest software. A fost de acord să fie primul restaurant din New York şi din Statele Unite care să pună acest software în restaurantul lui. Aici vin mulţi politicieni, superstaruri, lumea bună din New York City,” spune Nick Brebenel, om de afaceri.
Ca să dezvolte aplicaţia, tinerii români au investit 50.000 de euro din propriile buzunare, iar apoi au primit o finanţare de 125.000 de euro de la o companie IT.